مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران «پیک بادپا» از ساماندهی 7200 نفر از باربرهای بازار که از چرخ دستی برای حمل کالا و بار استفاده می کنند، در منطقه 12 خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 11 June 2016
غلامرضا ترابیان با بیان این مطلب افزود: باربرهایی که در این محدوده هنوز ساماندهی نشدند، افرادی هستند که به تازگی وارد این حرفه شده و مورد شناسایی قرار نگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه برای باربرهایی که در طرح ساماندهی شناسایی شده، تشکیل پرونده شده است، ادامه داد: طرح ساماندهی باربرها در منطقه 12 شامل دو بخش است که بخش اول مربوط به شناسایی، پلاک دار کردن چرخ دستی ها و استفاده از لباس های متحدالشکل توسط باربرهاست. در حال حاضر اطلاعات این افراد وارد سیستم طرح ساماندهی شده تا بعد از تایید کارت شناسایی مبنی بر فعالیت این افراد در محدوده بازار صادر می شود. لازم به توضیح است که شناسایی این افراد در قالب فاز اول طرح سال گذشته انجام شد.

ترابیان با بیان اینکه فاز دوم طرح ساماندهی باربرهای بازار نظم بخشی و نظارت روی عملکرد این افراد است؛ بیان کرد: در واقع در فاز دوم اقدام به کنترل این افراد در حوزه عدم تخلف و رعایت آیین نامه انضباطی خواهیم کرد. به عبارت ساده تر در نظر داریم تا در قالب طرح انضباط شهری که مدیریت شهری تهران در  محدوده بازار اجرا می کند، روی باربرهای شاغل در این محدوده نظارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آئین نامه انضباطی باربرهای بازار توسط شهرداری منطقه 12 تدوین شده است، یادآور شد: طبق توافقاتی که با شهرداری منطقه 12 انجام شده قرار است اجرای این آئین نامه انضباطی و نظارت بر حسن اجرای آن توسط شرکت پیک بادپا انجام شود.

مدیرعامل شرکت «پیک بادپا» با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی پیاده راه های محدوده بازار، حمل کالا و بار نیز در این محدوده ساماندهی خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه شمال بازار تهران پیاده راه شده است که این محدوده از چهارراه گلوبندگ تا خیابان سیروس را شامل می شود در نتیجه خودرویی نمی تواند وارد این محدوده شود. به همین دلیل صاحبان صنایع و کسبه ای که می خواهند کالاهای خود را از داخل بازار به سمت خیابان ناصر خسرو و میدان امام خمینی(ره) حمل کنند باید از چرخ دستی ها استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت وانت بارها برای حمل بار در محدوده بازار نیز توضیح داد: در قسمت هایی از بازار باراندازهای کوچک و پارکینگ هایی برای تخلیه و یا حمل بار در نظر گرفته شده است که بارهایی که از محدوده بازار قرار است به مقاصد مورد نظر فرستاده شوند، به وسیله چرخ دستی های ساماندهی شده به این باراندازها منتقل شده و از آنجا نیز توسط وانت بارها به داخل و یا بیرون شهر ارسال خواهد شد.

به گفته ترابیان؛ طبق هماهنگی که مدیریت حمل کالا و بار سازمان حمل و نقل و ترافیک با شهرداری منطقه 12 انجام داده است، مقرر شده تا در 4 نقطه از بازار به عنوان بارانداز شناسایی و پارکینگ هایی نیز دراین محدوده برای حمل بار در نظر گرفته شود. به عبارت ساده تر وانت هایی که قرار است در این بخش فعالیت کنند، در این پارکینگ ها مستقر می شوند و بعد به ترتیب در سکوهایی که برای حمل بار در نظر گرفته شده است، قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی حمل کالا و بار بازار تهران شرکت های فعال دیگری نیز در کنار شرکت پیک بادپا فعالیت خواهند کرد، گفت: شهرداری تهران در نظر دارد تا با حضور شرکت هایی که مجوز فعالیت در حوزه حمل کالا و بار را از معاونت حمل و نقل و ترافیک دریافت کرده اند، یک رقابت سالم در اجرای این طرح شود.

مدیرعامل شرکت حمل کالای تهران با تاکید بر اینکه باید تمامی بارها از سوی شرکت های فعال در این بخش بیمه شوند، ادامه داد: اگر شرکتی اقدام به بیمه بار نکند، تخلف کرده است. بهتر است که صاحبان کالا از شرکت ها بخواهند تا بارهایشان را بیمه کنند. همان طور که تمامی بارهایی که توسط شرکت پیک بادپا حمل می شود دارای بیمه و بارنامه هستند.

وی با اشاره به فعالیت دفتر پیک بادپا در شمال بازار تهران برای ارائه خدمات حمل کالا و بار افزود: در کنار شرکت پیک بادپا سایر شرکت های مجاز در این محدوده نیز دفاتر خدمات رسانی خود را ایجاد کرده اند. هنوز امار دقیقی از میزان جابه جایی بار و کالا توسط شرکت پیک بادپا در بازار تهران نداریم.

ترابیان با بیان اینکه در فاز بعدی این طرح در سایر پهنه های غربی و جنوبی بازار تهران  نیز اجرا خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر حمل کالا و بار در این قسمت ها توسط وانت بارهای آزاد و شخصی انجام می شود اما به زودی با راه اندازی باراندازها و پارکینگ ها حمل کالا و بار در این پهنه ها نیز ساماندهی خواهد شد. البته این سیاست معاونت حمل و نقل و شهرداری منطقه12 است که 4 طرف بازار به این صورت ساماندهی شده، باراندازها ایجاد و ساماندهی حمل کالا و بار انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت های فعال در این بخش باید با معرفی یک مرکز تلفن به صاحبان کالا و بار خدمات خود را به اصناف و کسبه بازار ارائه دهند، یادآور شد: باید قبول کرد که ساماندهی حمل کالا و بار در محدوده بازار کار سخت و زمان بری است. از سوی دیگر اقدام به اجرای هر گونه طرحی که مورد تایید کسبه نباشد؛ اتفاقات نامطلوبی را در این محدوده ایجاد خواهد کرد. بنابراین باید طرح ساماندهی بار و کالا در بازار انجام شود.

مدیرعامل شرکت پیک بادپا درباره اجرای طرح تعویض چرخ دستی ها نیز تاکید کرد: اجرای این طرح منوط به تصمیم شهرداری منطقه 12 است، اما طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا در فاز دوم  ساماندهی باربرها طرح جایگزینی چرخ های جدید انجام شود.

به گفته ترابیان؛ طراحی چرخ های جدید انجام شده است. این چرخ ها برقی هستند و در صورت تایید شهردار منطقه  پیک بادپا این آمادگی را دارد تا چرخ های برقی را جایگزین چرخ های دستی در بازار تهران  کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار