فرماندار فیروزکوه:
تابناک تهران - زلزله فیروزکوه را لرزاند، این خبر را نه تنها چند روز پیش شنیدیم. شهریور ماه سال گذشته هم زلزله ای با شدت بیشتر این شهرستان را لرزانده بود. فرماندار فیروزکوه درباره میزان آمادگی این شهر در برابر بلایای طبیعی به خصوص زلزله می گویید.
کد خبر: ۲۴۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 07 June 2016

خیلی ها از تکرار فاجعه بم، بوئین زهرا، منجیل و... در استان تهران وحشت دارند چرا که کارشناسان معتقدند تکرار این اتفاق در شهر تهران و اطرافش می تواند خسارات جانی و مالی چندین برابری داشته باشد. نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه هم این را تایید می کند و می گوید: «زلزله در کلان شهر تهران می تواند یک فاجعه انسانی تمام عیار به وجود بیاورد اما وقوع این حادثه در شهرهای اطراف تهران مانند فیروزکوه هم در صورت غفلت مسئولان کم خسارت نخواهد بود.»

او ادامه می دهد: «با توجه به اینکه فیروزکوه از مناطق کوهستانی و سردسیر است ستاد مدیریت بحران و همه دستگاه های مرتبط شهرستان باید آمادگی لازم در مقابل بروز هر گونه حادثه را داشته باشند و شرایط مطلوبی را برای کنترل و مهار حوادث غیرمنتظره در فصل زمستان و همه فصول سال برنامه ریزی و آمادگی کامل داشته باشند. چرا که شرایط کوهستانی می تواند ابعاد حادثه را چندین برابر وسیع تر کند. مثلا امداد رسانی در این شرایط بسیار سخت خواهد بود. بنابراین معتقدم اگرچه مسئولان تمام شهرها باید برای مقابله با بحران و مدیریت آن آماده باشند اما موضوع در مورد شهرهایی مانند فیروزکوه حساس تر است.»

طاهری می گوید: «مسئولان کشوری هم در زمینه توجه به شهرهای بیشتر اسیب پذیر مسئولیت سنگین تری دارند و باید بیشتر به آنها توجه کنند.»

او ترغیب و هدایت افراد به بیمه را در زمینه کاهش خسارات از جمله برنامه های ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام می کند و می گوید: «همچنین نظارت و برنامه ریزی برای ساخت بناهای مقاوم سازی شده و ساماندهی بافت فرسوده شهرستان، پیشگیری از ساخت و سازها در حرایم رودخانه ها و کوه ها، لایروبی رودخانه ها و... هم می تواند از جمله برنامه ها و دستور کار مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه باشد. مردم هم باید در مواقع اضطراری مانند زلزله و سیل به اخطارهای مدیریت بحران توجه ویژه داشته باشند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار