شهردار اوشان، فشم و میگون:
تابناک تهران - شهر اوشان، فشم و ميگون در شمال شرق تهران يكي از اصلی ترین مناطق گردشگري این استان است كه به لطف زيبايي هاي طبيعي و جريان منظم آب جاجرود، شمار زيادي از ساكنان تهران را به سوي خود جذب مي كند اما این اتفاق در کنار محاسنی که دارد مشکلاتی هم برای این شهر به وجود آورده است.
کد خبر: ۲۳۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 30 May 2016
سعید علی بخشی شهردار اوشان، فشم و میگون مدیریت امور مربوط به تعداد زیاد گردشگران را یکی از دغدغه هایش می داند و می گوید: «شهري مثل اوشان، فشم و ميگون داراي شرايط ويژ ه اي است كه احتمالا اين شرايط را در شهر ديگري نمی توان يافت.

شهر ما، جاذبه هاي طبيعي فراواني دارد و صدها هزار نفر هر هفته، چه به صورت عبوري و چه براي سكونت موقت به شهر ما مي آيند و پس از يكي دو روز گذراندن تعطيلات و استفاده از طبيعت زيبا و آب و هواي مفرح اينجا، دوباره به شهر خود برمی گردند.

اين همه مسافران عبوري يا ساكنان غيربومي و موقتي باري بر دوش مردم شهر و مديريت خدمات شهري مي گذارند كه برداشتن آن بسيار مشكل است، كما اينكه در گذشته هم اين مشكلات بوده و شهرداران گذشته هم كه انصافا و اخلاقاً بايد از آنها براي زحماتشان تقدير و تشكر كنم، دچار همين مشكل بوده اند. جالب تر اينكه مشكلات مزبور روز به روز زيادتر شده، لذا ترديدي نيست که باید تدابیر جدید ویژه  ای بیندیشیم و با ديدگاه تازه اي وارد عمل شويم.»

یکی دیگر از مشکلات این شهر مانند بسیاری از شهرهای تهران که آب و هوای خوبی دارند ساخت وسازهای غیر مجاز است.

علی بخشی درباره این مشکل می گوید: «ما براي اينكه از ساخت و سازهاي بی رويه جلوگيري كنيم موضوع تبصره 11 ماده 100 كه مربوط به جريمه تخلفات ساختماني است را به قدري شدت بخشيديم كه تخلف ساختماني به صرفه نباشد. با اين كار در واقع دو هدف را نشانه گرفتيم، يكي كنترل ساخت و سازهاي غيرمجاز و ديگري كسب حداكثر درآمد با حداقل فروش تراكم. به جرأت مي گويم نرخ جرايم ماده 100 در این منطقه در مقایسه با كل كشور بي نظير است، حتي در بهترين مناطق شهر تهران نيز اين نرخ ها اعمال نمي شود و ما شاهد اثر گذاری این سیاست بوده ایم.» 

او ادامه می دهد: «يكي از بزرگ ترين دغدغه هاي من بحث هاي زيست محيطي است. به عنوان مثال شهرداري با حمايت همه جانبه شوراي اسامي شهر، همه ساله بودجه هنگفتي را صرف نگهداري و بهسازي و ديواره سازي رودخانه مي كند، لازم است يادآوري كنم که حدود 40 درصد آب مصرفي شهر تهران را شهر اوشان، فشم، ميگون و شهرهاي اطراف تامين مي كنند، ولي متأسفانه ماليات بر ارزش افزوده فروش آب شرب را شهرداري تهران مي گيرد و اين يعني ضربه زدن به شهر ما. »

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار