ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در آیین اختتامیه جشنواره مشکات منطقه 11؛ از تکمیل زیر ساخت های شهر تهران تا سال آینده دراحداث بزرگراه ،تونل و بوستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 24 May 2016
جشنواره آموزشی و ترویجی چهارمین مشکات شهر تهران که از سوی اداره آموزش های شهروندی برگزار شد؛ با مشارکت 79هزار شهروند این منطقه در گروه های مختلف سنی به پایان رسید.

مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران در مراسمی که به همین منظور برگزار شد گفت: زیر ساخت های توسعه شهر تهران که برای سال 1404 برنامه ریزی شده بود ؛ با تلاش کارکنان شهرداری تهران تا سال آینده محقق خواهد شد و شهر تهران پس از سال 1396 نیازبه احداث بزرگراه ، تونل و بوستان نخواهد داشت و تمامی پروژه های زیر ساختی مورد نیاز شهر تهران تا سال آینده تکمیل می شود.

به گفته رفیع در کلان شهر تهران برنامه توسعه جامع چندین سال جلوتر انجام شده که شهر تهران را به یک شهر توسعه یافته به لحاظ کالبدی تبدیل می کند.

وی با تأکید بر این که علی رغم توسعه زیر ساختی و کالبدی شهر تهران توسعه اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به یک شهر ایده آل همچنان مورد نیاز است ؛ افزود: این امر تنها با مشارکت تمام شهروندان در اخلاق شهروندی، رعایت قوانین و مقررات ، مسئولیت پذیری و توجه به هزینه ها واموال شهر امکان پذیر است.

مدیر کل آموزش شهروندی یاد آور شد: شهر تهران قابلیت این را دارد که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی شهری توسعه یافته باشد ؛چرا که شهروندان این شهر میل و اراده مشارکت را دارند که این امر را در مدارس ،مساجد ،NGO ها ،کانون های محلی ، شورایاران و دیگر اقشار مردمی برای همکاری در بسیاری از موضوعات شهری می بینیم.

ابوالفضل رفیع همچنین توجه جدی به آداب شهروندی از طریق ارائه برنامه های آموزشی برای سهیم کردن مردم در زمینه های مختلف و نیل به اهداف توسعه ای سال 1404 را ضروری دانست و ادامه داد: باید شهرمان شهر آموزش دهنده و یاد گیرنده باشد ودر یک حرکت و جریان بالنده فرهنگی که همه در آن سهیم باشند ،برنامه هایی مثل جشنواره مشکات با مشارکت کودکان و نوجوانان برگزار شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در محله های مرکزی شهر تهران که از سوی اداره آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 به عنوان منطقه پیشگام در این جریان فرهنگی انجام شده است ؛ ابراز امیدواری کرد که این اقدامات فرهنگی کیفیت زندگی شهروندان را در شهر تهران ارتقا دهد.

بر اساس این گزارش شهروندان منطقه 11 با ارائه 79 هزار اثر در محورهای مختلف این جشنواره از جمله محیط زیست شهری و توسعه پایدار ، 137 ، حمل و نقل و ترافیک ، اتوبوس رانی ، تاکسی رانی ، آموزش شهروندی ،شهرسازی و معماری ، ساماندهی مشاغل، میادین میوه و تره بار ،نوسازی ،مترو ، پیش گیری و مدیریت بحران ، بوستان و فضای سبز ، پسماند ، آتش نشانی و زیبا سازی شهر تهران مشارکت کردند.

در این جشنواره کودکان 11-5 ساله در قالب نقاشی و خاطره نویسی ، نوجوانان 17-12 ساله در قالب کاریکاتور ،عکاسی ، داستان کوتاه و بزرگسالان 18سال به بالا در قالب عکاسی ،تصویر برداری ،کاریکاتور ،پوستر و ایده خلاقانه شرکت کردند که 21 اثراز منطقه 11 در رشته های مختلف حائز رتبه برتر بین مناطق 22گانه شهر تهران شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار