يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تأکید بر اين كه خودروسازان در اعلام قیمت خودرو بايد كشش بازار و ميزان تقاضا را در نظر بگيرند، چرا كه در صورت غفلت از اين مسأله، هم خودشان و هم مصرف كنندگان متضرر خواهند شد، گفت: خودروسازان با توجه به نقش قيمت در عرضه بايد در اعلام نرخ خودرو، دو اصل كشش بازار و تمايل و توان مشتري را در نظر بگيرند.
کد خبر: ۲۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 21 May 2016
ابوذر نديمي افزود: در شرايطی كه امكان واردات خودرو فراهم است، هر گونه بي توجهي به وضعیت بازار و توان مشتری، متقاضيان را به سوي خودروهاي خارجي متمايل می کند.

وي با اشاره به اين كه افزايش قيمت خودرو در صورتي كه از شرايط عادي مانند نرخ تورم، دستمزد و هزينه ها تبعيت كند، طبيعي خواهد بود و در غير اين صورت به صرفه و صلاح خودروسازان نخواهد بود، اظهار كرد: در شرايط كنوني، دست يآبي به قيمت خودرو با بهره وري در توليد، برقراري نظم و انضباط، كاهش هزينه هاي مالي و كارآمدي بازار سرمايه حاصل مي شود.

نديمي با بيان این که موضوع بهره وري در قيمت خودرو و ايجاد بازار رقابتي از نقش ويژه اي برخوردار است، تصريح كرد: متأسفانه نرخ بهره‌ وري در ايران 2 تا 3 درصد است، در صورتي كه اين نرخ در دنيا به 40 درصد مي رسد و از اين رو، با توجه به نقش مهم بهره وري در قيمت گذاری و ايجاد بازار رقابتي، خودروسازان بايد نسبت به اين مسأله اهتمام بيشتري داشته باشند.

نماينده مردم لاهیجان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه عدم وجود بازار رقابتي در صنعت خودرو، متأثر از رويه نادرستي است كه از سال هاي گذشته تا به امروز در ارتباط با قيمت خودرو وجود داشته و البته همچنان ادامه دارد، خاطرنشان كرد: قيمت خودرو بايد در حاشيه بازار و بر اساس بازار عرضه و تقاضا و با توجه به ميزان كيفيت خودرو تعيين شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار