تابناک تهران - چند روزی از اعلام تفاهم نامه شهرداری با وزارت ارشاد برای برگزاری رایگان نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر آفتاب می گذرد اما حرف و حدیث ها درباره آن ادامه دارد.
کد خبر: ۲۳۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 18 May 2016

 مجتبی شاکری یکی از اعضای شورای شهر تهران دیروز در انتقاد از تفاهم نامه امضا شده بین شهرداری و وزارت ارشاد درباره برگزاری رایگان نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب گفت: «در شرایطی که شاهد به طلب 14 هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت هستیم چرا باید شهرآفتاب به صورت رایگان میزبان نمایشگاه کتاب باشد؟»

هنگامی که او این حرف ها را می زد به نظر نمی رسید که سایر اعضای شورای شهر هم خیلی با او مخالف باشند.

محمد سالاری دیگر عضو این شورا درباره این انتقاد می گوید: «من و بسیاری از اعضای محترم شورایی شهر مخالفتی با فعالیت های فرهنگی شهرداری نداریم مخصوصا اگر این فعالیت مربوط به تولید و عرضه کتاب و تشویق به کتاب خوانی باشد ما حتی مخالف همکاری با دولت نیستیم. علی رغم اینکه طلب شهرداری از دولت هم هنوز پرداخت نشده معتقدم همکاری با دولت از جمله وزارت خانه ها اگر منشا خیر برای مردم باشد اتفاق خوبی ست اما انتقادهایی به این اتفاق دارم.»

او در توضیح انتقادهایش می گوید: «دو نکته در مورد این اتفاق درست نیست یکی اینکه شهرداری بدون مشورت با شورای شهر و کسب نظر این شورا حق ندارد دست به چنین تصمیم هایی بزند. در واقع شهردار تهران باید در حیطه اختیارات خودش تصمیم گیری مستقل داشته باشد. به هر حال مجموعه شهرآفتاب حاصل عوارضی ست که مردم پرداخته اند و اگر قرار است از این محل به نهاد و ارگانی بذل و بخشش شود نماینده های مردم باید در مورد آن تصمیم گیری کنند. نظر من این است که اگر این موضوع در شورا مطرح می شد نظر مساعد اعضا را جلب می کرد با این وجود نظرخواهی از نماینده های مردم باید به عنوان رویه در نظر گرفته شود.»

سالاری این تفاهم نامه را همراه با بهره برداری سیاسی برای قالیباف می داند. این موضوع دومین اعتراض او به این اتفاق است. او می گوید: «وقتی یک طرح کلان در مجموعه شهرداری به نتیجه می رسد برخی اتفاقت حاشیه ای پیرامون آن ممکن است رنگ و بوی بهره برداری شخصی بدهند. من بیم این را دارم که شهردار تهران با تصمیم های این چنینی به دنبال بهره برداری سیاسی از پروژه ای است که مجموعه شهرداری برای آن زحمت کشیده اند.»

سالاری ادامه می دهد: «اتفاقا فکر می کنم همین علاقه به بهره برداری سیاسی هم باعث می شود که شهرداری هر کاری بکند که مجموعه شهر آفتاب به زمان نمایشگاه کتاب برسد آن هم در شرایطی که هنوز آزمونش را در این مورد پس نداده بود. به عقیده من این عجله باعث شد که مشکلات به وجود امده در جریان برگزاری نمایشگاه به پای کل مجموعه کسانی نوشته شود که انصافا برای ان زحمت کشیدند و کار خوبی هم تحویل دادند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار