قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با هشدار نسبت به افزایش اعتیاد میان زنان گفت: افزایش ۲ برابری سهم اعتیاد زنان از سال ۸۰ تا ۹۰ یک زنگ خطر جدی برای جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 17 May 2016
علیرضا جزینی در افتتاحیه نخستین کارگاه آموزشی ملی ویژه سمن‌های سطح یک کشور با عنوان حمایت‌های اجتماعی و صیانت از زنان بهبود یافته نسبت به دوبرابر شدن اعتیاد زنان از سال 80 تا 90 هشدار داد.

وی گفت: در راستای حمایت از خانواده و زنان، کارگاه‌های اجتماعی باید ارتقا یابند چرا که اکنون حیثیت یکی از 5 آسیب مهم کشور است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه مقرر شد تا در پایان برنامه 5 ساله 25 درصد اعتیاد کاهش یابد که این امر تنها با کمک نهادهای دولتی، غیردولتی و مردم محقق می‌شود.

وی NGO ها را مهمترین شرکای ستاد مبارزه با مواد مخدر در موضوع درمان اعتیاد دانست و گفت: پیشگیری، درمان و کاهش آسیب از جمله اقداماتی است که سمن‌ها باید در آن فعال باشند در حالیکه امروز بیشتر در حوزه درمان فعالیت می‌کنند تا پیشگیری.

جزینی در مورد نقش خیرین در موضوع پیشگیری از اعتیاد و درمان آن گفت: اکنون خیرین ذهنیت مناسبی از کمک به معتادان ندارند و خیلی از آنها معتقدند کمک به معتاد ثواب که ندارد هیچ نتیجه معکوس نیز در پی دارد و با اینحال موفق شدیم در سال گذشته 4.5 میلیارد تومان از محل خیرین برای موضوع اعتیاد جذب کنیم.

به گفته وی اکنون 2700 NGO در حوزه اعتیاد دارای مجوز هستند که 2271 مورد آنها فعالیت خود را آغاز کرده و انجام می‌دهند. در این میان NGOها موفق شدند برای 2131 نفر ایجاد اشتغال کنند و همینطور 6 صندوق حمایتی از آسیب‌دیدگان راه‌اندازی شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خاتمه با اشاره به نقش ویژه زنان در تحکیم بنیان خانواده گفت: متأسفانه سهم اعتیاد زنان از سال 80 تا 90 2 برابر شده است که این یک زنگ خطر برای جامعه محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار