وزیر خزانه داری آمریکا؛
دولت آمریکا در حالی تلاش می کند بر اجرای برجام خود را متعهد نشان دهد که وزیر خزانه داری آمریکا از ادامه تحریم های اقتصادی صحبت می کند.
کد خبر: ۲۳۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 17 May 2016
«جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه بر ادامه تحریم های اقتصادی ایران به خاطر آزمایش های موشکی و مسائل دیگر تاکید کرد.

وی گفت: باید این مسئله را خاطر نشان کرد که هنوز تحریم های غیر هسته ای همچنان ادامه دارد. به احتمال زیاد منظور لو  از تحریم های غیر هسته ای آزمایش های موشکی ایران بوده است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: بعد از اعلام برجام از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته شده است چون این یکی از تعهدات ما نسبت به ایران بود.

وی افزود: بسیاری از تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته شده و این همان تعهدی است که ما نسبت به اقدامات مثبت ایران متعهد بودیم ولی تحریم های دیگر هنوز پابرجاست.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته برای گفتگو با بانک های اروپایی درباره معامله با ایران به لندن سفر کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه هفته گذشته با مدیران ارشد ۸ بانک بزرگ اروپایی در لندن، پایتخت انگلیس دیدار کرد. واشنگتن مدعی است این نشست با هدف دادن اطمینان خاطر به این بانک‌ها برای از سر گرفتن مبادله بانکی با ایران انجام شده است.

با این وجود بانک‌های اروپایی، بعد از دیدار با کری در بیانیه ‌هایی جداگانه اعلام کردند که اظهارات دیپلمات آمریکایی نتوانسته آنها را به از سرگیری مبادله با ایران متقاعد کند.

بانک «استاندارد چارترد»، روز پنجشنبه بعد از نشست لندن گفت: مطابق روال گذشته هیچ مشتری ایرانی نخواهد پذیرفت.

«دویچه‌ بانک» آلمان هم پنجشنبه در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد: این بانک کماکان به محدود کردن عمومی مبادلات مربوط به ایران ادامه می‌دهد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار