فرماندار شهرستان شمیرانات از وصل 70 درصد آب شرب شهر فشم، بازگشایی مدارس از فردا و نیاز به پشتوانه مالی فرااستانی برای جبران خسارت‌های سیل رودبار قصران خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 14 April 2015
عزت‌الله خان‌محمدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین اخبار سیلاب منطقه فشم گفت: در حال حاضر، 70 درصد آب شرب شهر فشم تأمین شده است و امیدواریم 30 درصد باقیمانده شبکه نیز پس از ترمیم خط انتقال، غروب امروز دایر شود.

وی تصریح کرد: برق کل بخش رودبار قصران به شبکه اصلی مرتبط شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر قطعی برق نداریم؛ همچنین مشکل گاز نیز رفع شده است.
فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: محور ارتباطی فشم به زایگان نیز تا قبل از غروب امروز کاملاً بازگشایی خواهد شد و تردد امکان‌پذیر خواهد بود؛ تخریب پل‌های دسترسی به روستاهای بخش و محورهای روستایی زایگان که باعث قطعی ارتباط روستاییان شده بود نیز تا عصر امروز ارتباطشان کاملاً برقرار می‌شود.

خان‌محمدی ادامه داد: پس از ترمیم خط انتقال آب، شهرداری ترمیم نهایی را انجام می‌دهد و سپس تمام راه‌ها متصل خواهد شد؛ همچنین مدارسی که طی این دو روز تعطیل بودند از فردا باز می‌شوند و دانش‌آموزان به مدارس خواهند رفت.
وی در خصوص راهکارهای فرمانداری شمیرانات برای عدم تکرار این‌گونه حوادث گفت: جلسه ستاد بحران شهرستان شمیرانات را در روز گذشته برگزار کردیم و مسئولان پیشنهاد‌ها، نیازها و راهکارهای خود را در این خصوص بیان کردند و در حال شناسایی آسیب‌ها و نقاط آسیب‌پذیر در نقاط مختلف بخش هستیم و براساس این نقاط راهکارهای خود را با برآورد اعتبار ارائه خواهیم داد.
فرماندار شهرستان شمیرانات ادامه داد: در این خصوص باید دستگاه‌های استانی و به خصوص فرااستانی به کمک ما آمده تا این مشکل را رفع کنیم و تأمین اعتبار برای ترمیم جاده، شبکه‌های ارتباطی، دیواره‌های رودخانه و کانال‌ها قطعاً نیاز به کمک دارد.

وی تصریح کرد: در شبکه‌های برق‌رسانی نیز باید اقدامات مهمی صورت گیرد که این کار به پشتوانه مالی نیاز دارد تا اقدامات اساسی و بنیادی را برای عدم تکرار این‌گونه حوادث انجام دهیم.
فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: در این حادثه هیچ‌گونه زخمی و کشته‌ای وجود نداشته است و با تدابیر و فراخوانی که به همه دستگاه‌ها داده شد، همگی در منطقه حاضر بودند و این حادثه به‌ خوبی مدیریت و پیگیری شد و این رخداد تلفاتی را بر جای نگذاشت.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار