کارشناس مسوول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 47 هزار و 177 نفر پارسال به مراکز درمان و ترک اعتیاد این استان مراجعه کرده اند.
کد خبر: ۲۲۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 12 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر نرگس قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این افراد به 430 مرکز در استان مراجعه و در دو بخش بستری و سرپایی خدمات دریافت کرده اند.
وی مراکز بستری را شامل مراکز اقامتی کوتاه، میان و بلندمدت دانست و افزود: بر این اساس یک مرکز کوتاه مدت(بستری) در مشهد، 73 مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) و سه مرکز بلندمدت یا اجتماع درمان مدار(تی.سی) در مشهد فعالیت دارند.
قربانی بیان کرد: در حوزه مراکز سرپایی درمان اعتیاد نیز 337 مرکز خصوصی، یک مرکز دولتی و یک مرکز نیمه دولتی در استان فعالیت دارند.
وی گفت: همچنین 6 مرکز گذری کاهش آسیب(دی.آی.سی) در استان فعالیت دارند که یکی از آنها ویژه زنان است.
این کارشناس مسوول با بیان اینکه پنج مرکز سرپناه شبانه(shelter) نیز در مشهد فعالیت دارند که یکی از آنها ویژه زنان است، افزود: همچنین سه مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبود یافتگان در مشهد فعال است که در این حوزه نیز یک مرکز به بانوان خدمت می دهد.
وی افزود: علاوه بر مراکز مذکور هفت تیم سیار، خدمات کاهش آسیب را در محل به متقاضیان ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه بیشترین مراجعه کننده به مراکز درمان سرپایی ثبت شده است، افزود: پارسال 18 هزار و 112 نفر به این مراکز مراجعه کرده اند.
وی افزود: همچنین 9 هزار و 436 نفر به کمپ ها، 229 نفر در مراکز تی.سی، 155 نفر به مرکز بستری و دو هزار و 669نفر در مراکز شلتر یا سرپناه شبانه خدمات گرفته اند.
کارشناس مسوول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی بیان کرد: همچنین در این مدت تیم های سیار به هفت هزار و 723 نفر در محلات خدمات داده اند.
بر اساس آخرین طرح شیوع شناسی اعتیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان طی سال 1390 ، 2،65 درصد جمعیت خراسان رضوی به مواد مخدر اعتیاد داشتند لذا این خطه جزو استانهای با درصد شیوع متوسط اعتیاد شناخته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار