برنامه هایکوسعه باقر شهر در گفت و گو با شهردار
تابناک تهران - همجواری باقرشهر با پالایشگاه نفت تهران، نیروگاه گازی ری، کارخانه سایپا پرس، و بسیاری از کارخانجات بزرگ کشور اگرچه موجب رونق تجاری این منطقه شده اما مشکلات زیست محیطی هم برای مردم ایجاد کرده است. مشکلاتی که شهرداری باقرشهر وعده بهبود آنها را می دهد.
کد خبر: ۲۲۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ 11 May 2016

بسیاری از آلاینده های صنعتی شهرستان های اطراف تهران را احاطه کرده اند. یکی از این شهرستان ها باقرشهر است شهری که چندین هزار نفر جمعیت دارد و هر روز هم بر جمعیت آن افزوده می شود.

سعید استاد فرج که اواخر سال 93 به عنوان شهردار برتر تهران در حوزه فضای سبز از معاون عمرانی استانداری تهران لوح تقدیر گرفته است در باره فعالیت هایی که برای توسعه فضای سبز و کاهش آلاینده ها در شهرداری انجام شده می گوید: «اولا ما در مورد وضعیت زندگی مردم مسئول هستیم. وظیفه شهرداری تنها ساختن خیابان و نظارت بر ساخت ساختمان ها نیست بلکه باید برای سلامت شهروندان هم تمهیدی اندیشیده شود. در مورد وضعیت آلایندگی هوای باقرشهر چند اقدام در دستور کار است. اولین اقدام توسعه فضاهای سبز است که مدت هاست به صورت جدی دنبال می شود. به هر حال همانطور که ساختمان ها در گوشه و کنار شهر پدیدار می شوند باید در کنارشان وضای سبزی هم ایجاد شود که هم به تلطیف هوا کمک کند و هم کیفیت زندگی مردم را از نظر تفریح و چشم انداز بالا ببرد.»

او ادامه می دهد: «موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم نظارت بر کیفیت کار کارخانه ها از نظر آلایندگی است. این موضوع نیاط به همکاری نهادهای دیگر دارد و اگر بتوانیم همکاری سایردستگاه ها را جلب کنیم توانایی بیشتری برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی خواهیم داشت. به هر حال پاکیزه نگاه داشتن هوای یک منطقه صنعتی سخت است اما ما تمام تلاشمان را می کنیم.»

به گفته استاد فرج سومین برنامه ای که شهرداری باقرشهر در دست اجرا دارد تکمیل پروژه کمربندی غربی باقرشهر است که اتمام آن منشاء خیر زیادی خواهد بود و کاهش تردد از داخل شهر و به تبع کاهش آلودگی هوا یکی از آنهاست.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار