رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از حمایت همه جانبه شورای شهر از برنامه‌های احیا و ساماندهی روددره‌های پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 09 May 2016
اقبال شاکری صبح امروز در اولین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری، با بیان اینکه ساماندهی روددره‌های پایتخت کاری ندارد و با یک اهتمام جدی می‌توان آن را به سرانجام رساند، گفت: مهندسان ایرانی در حوزه‌های هسته‌ای، انرژی، صنعت و... اقدامات موثر و قابل قبولی دارند و چگونه ممکن است حالا از ساماندهی روددره‌ها عاجز باشیم.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه هرچقدر ساماندهی روددره‌ها به تاخیر بیفتد، برای آیندگان دیر خواهد بود، گفت: شورای شهر از برنامه‌های شهرداری و وزارت نیرو در راستای ساماندهی رودخانه‌های شهری حمایت می‌کند.

همچنین دکتر چاوشیان مدیر مرکز منطقه آب شهری با بیان اینکه در این کنفرانس 600 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که نشان‌دهنده جایگاه خاص و ویژه احیای رودخانه‌ها است، گفت: در این کنفرانس ترکیب یکسان نیز وجود دارد به گونه‌ای که یک‌سوم شرکت‌کنندگان از شهرداری تهران، مناطق و... است و مابقی از وزارت نیرو و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شرکت کرده‌اند.

مدیر مرکز منطقه آب شهری با بیان اینکه هدف این کنفرانس ایجاد پل ارتباطی بین شهر، شهروندان و رودخانه‌ها است، اظهارکرد: امیدواریم این کنفرانس که دو پنل تخصصی نیز در آن برگزار می‌شود، نقطه شروع و جرقه‌ای برای افزایش همکاری‌های دستگاه‌ها در این حوزه باشد.

همچنین مهندس حاج‌رسولیان مدیرعامل شرکت منابع آب ایران در این کنفرانس سخنرانی کرد و گفت: موضوع رودخانه‌ها و سیلاب‌های ناشی از آن چالشی است که کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تذکر جدی وزارت نیرو در سال آبی 94 – 95 درخصوص جاری شدن سیلاب‌ها گفت: خوشبختانه پس از تفاهم‌نامه وزیر نیرو و شهردار تهران کارگروهی برای کاهش خطرپذیری تهران در مواجهه با سیلاب ایجاد شد که این کنفرانس در راستای برگزاری این جلسات است.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران با بیان اینکه در طول چند سال گذشته رودخانه‌های شهری خسارات زیادی به شهر وارد کرده‌اند، گفت: رویکرد وزارت نیرو این است که بازنگری مناسب درخصوص ظرفیت‌های آبی داشته باشد و همچنین تاکید زیادی بر رفع تصرفات آبی دارد و همچنین اصلاح ساختار مدیریت آب کشور و جلب مشارکت تمام ذی‌ نفعان در مدیریت منابع آب در دستور کار قرار دارد.

تهران دارای 6 رودخانه شهری اعم از دارآباد، گلاب‌دره، دربند، فرحزاد، کن و... است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار