جشنواره ورزشی محلات شیراز به همت مدیریت تربیت بدنی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری این کلانشهر آغاز شد.
کد خبر: ۲۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 02 May 2016
تابناک فارس به نقل از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:سید علیرضادیهیمی درحاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره ورزشی محلات، اهتمام و توجه به حوزه ورزش را برای سلامتی و تندرستی، پویایی و نشاط جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: ایجاد جامعه سالم با بهره برداری از ظرفیت های ورزشی و فعالیت های جسمانی در میادین ورزشی باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

مدیرتربیت بدنی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیرازگفت: توجه و اهتمام ویژه به حوزه ورزش برای سلامتی، تندرستی و نشاط انگیزی در جامعه یک ضرورت است.

وی ادامه داد: جمعیت جوان و نوجوان کشور و حتی همه اقشار مردم نیاز به فعالیت های جسمانی و تحرکات ورزشی دارند تا جامعه ما از شادابی، نشاط و بالندگی لازم برخوردار باشد.

دیهیمی اضافه کرد: جامعه ماشینی امروز ما نیاز دارد تا با برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی و ورزشی به سمت پویایی و نشاط برود و جشنواره ورزشی محلات می تواند یک عامل اثربخش برای نیل به آن باشد.

مدیرتربیت بدنی شهرداری شیراز با برشمردن محورهای اصلی برنامه‌های جشنواره  ورزشی  محلات،  هدف از برگزاری این جشنواره  را ایجاد انگیزه برای ورزش در بین همه اقشار جامعه  به‌خصوص خانواده ها، غنی سازی اوقات فراغت، کشف استعدادهای شهروندان، ارتقای میزان مشارکت شهروندان در مدیریت شهر و ایجاد نشاط اجتماعی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی باید در سبد زندگی مردم نقش برجسته ای داشته باشد از این رو باید فرهنگسازی در این زمینه به خوبی انجام شود و تفریح و ورزش به عنوان یک خواسته همگانی و عمومی مطرح گردد و همانطور که تا کنون موفقیت های چشمگیری به دست آمده این کار نهادینه شده و تداوم یابد.

دیهیمی گفت: ازجمله برنامه‌های این جشنواره ورزشی برگزاری مسابقاتی در رشته های طناب کشی، پیاده روی، کوهپیمایی، فوتسال، دارت وگل فنی در دو بخش آقایان و بانوان است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد ارتباط نزدیک وصمیمی بین اعضای خانواده ها و زنده کردن بازی‌های بومی و محلی و ترویج فرهنگ و آیین و سنن گذشته دانست.

به گفته مدیرتربیت بدنی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، جشنواره فوق درچهارمحله مهدی آباد، حجت آباد، سعدیه و قصردشت درحال برگزاری است.

دیهیمی تأکیدکرد: برخی ازمسابقات ورزشی جشنواره محلات درکف محلات وبرخی نیز در سالن‌ها وزمین‌های چمن تحت پوشش شهرداری همان محله‌ها برگزار می شود.

جشنواره ورزشی محلات با همکاری یاوران شورا و مساجد محلات وپایگاه مقاومت بسیج انجام می شود و متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و حضور در مسابقات به فرهنگسرا، خانه محله و مجموعه ورزشی شهرداری در محله مورد نظرمراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار