تابناک تهران - دیگر وضع خیلی خراب است اما نه اینقد خراب که اگر از یک مسئول چندبار خواهش کنی رسیدگی نکند. با همه خدماتی که شهرداری در تهران به شهروندان ارایه می‌کند اما ظاهرا شهردار ناحیه دلش را به عکس با مجسمه‌های پارک ملت خوش کرده، اما اهالی محل پیشنهاد می‌کنند اگر روزی توانست با سطل آشغالها عکس بگیرد یعنی شهردار خوبی است.
کد خبر: ۲۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 30 April 2016
انگار که نه انگار بالا شهر است. این جمله را راننده ماشینی که سوارم به زبان می‌آورد.

با خودم میگویم راست می‌گوید. اهالی این محل احتمالا سالانه مقدار زیادی بابت جمع‌آوری زباله و خدمات شهری پول می‌پردازند اما علی رغم همه خدماتی که شهرداری در شهر ارایه می‌کند باز هم بعضی کارها چهره شهر را کثیف کرده است.

قبلا معضل آسفالت بود چند مدتی سطل آشغالها شده معضل خانه‌های محله جام جم در یالای خیابان ولیعصر تهران. در هر کوچه‌ای که عبور کنی خصوصا کوچه های نزدیک مرکز خرید جام جم و بالاتر سطل آشغالهای نزدیک خیابان ولیعصر مملو از آشغالهای بد بو و مگس است.

اصلن نمی‌توان براحتی از کنارشان عبور کرد. از یک پارکبان می‌پرسم چرا وضع اینجا اینطوری است. می‌گوید شهرداری چند سطل آشغال به این بزرگی اینجا گذاشته و شبها هم برای جمع آوری ماشین می‌فرستد اما به دلیل تعداد زیاد کسبه همان صبح زود پر می‌شود.

سطل آشغالهای لعنتی در محله جام جم + عکس شهردار محترم

او ادامه می‌دهد: اکثر مردم صبحها که در حال بیرون رفتن از خانه هستند آشغالهایشان را در سطل می‌اندازند و اگر فقط ساعت ده تا یازده یکبار سطلها خالی شود اینطور نمی‌شود.

چند کوچه بالاتر می‌روم. کوچه ای که یک سطل آشغال مملو از آشغال را در خود جای داده. از یکی از ساکنین محل اوضاع را جویا می‌شوم. میگوید: ظاهرا شهردار ناحیه دستور داده سطلهای خیابان ولیعصر جمع شود. لذا کاسبان سرکوچه آشغالهایشان را اینجا می‌ریزند.

وی ادامه داد: هر روز صبح قبل از ساعت 9 این سطل آشغال پر است و خدا می‌داند تا شب که ماشین جمع آوری مکانیزه بیاید چه می‌کشیم. تمام کثیفی ها و حشرات اینجا جمع شده است. حتی درخواست دادیم به این کسبه سطل جدا بدهند هم توجه نکردند.

از وی درباره اطلاع به شهردار ناحیه پرسیدم که می‌گوید: چندین بار با او صحبت کرده ایم اما توجهی نشده. شاید هم خواسته اما نتوانسته است. همین کوچه بالایی ما محل کارش است اما بجای اینکه بیاید با این سطل اشغالها عکس بگیرد با مجسمه پارک ملت عکس گرفته است. من هم عکسها را برایش فرستادم به امید تغییر.

سطل آشغالهای لعنتی در محله جام جم + عکس شهردار محترم

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از جانمایی مخازن زباله در معابر و خیابان‌های پایتخت گفت: مخازن زباله، حقوق شهروندی را زیر سوال می‌برند؛ چرا که بوی نامطبوع، شیرابه و... ناشی از نصب این مخازن مشکلات عدیده‌ای برای همسایگان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این مخازن زباله موجبات نارضایتی مردم را فراهم و موجب تضییع حقوق شهروندی است، گفت: زمانی نه چندان دور شعارهایی در مورد «شهرما، خانه ما» و «زباله‌ها را راس ساعت 9 بیرون از خانه بگذارید» را در راستای فرهنگ‌سازی در تمام سطح شهر تبلیغ کردیم؛ اما حال با نصب مخازن زباله این اقدامات فرهنگسازی که تقریبا نیز بین مردم شناخته شده بود، از بین رفت چرا که مردم یاد گرفتند هر زمانی که بخواهند می‌توانند زباله‌های خود را به خارج از منزل منتقل کنند.

سطل آشغالهای لعنتی در محله جام جم + عکس شهردار محترم

وی در مورد جستجوی معتادان و... در میان زباله‌ها نیز گفت: مخازن زباله فرصتی را فراهم کردند تا معتادان و... هر زمان که مایل باشند نسبت به رصد این مخازن اقدام کرده و بهداشت عمومی را به خطر اندازند؛ چراکه این تفکیک داخل مخازن به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی است و شهرداری نمی‌تواند با این مساله برخورد کند.

حقانی در مورد جانمایی صحیح این مخازن نیز گفت: بر اساس استاندارها باید سطل‌های زباله در فواصل متغیر نصب شوند، اما باید بگونه‌ای باشد تا در اندک زمان مردم به این سطل‌ها دسترسی پیدا کنند.

سطل آشغالهای لعنتی در محله جام جم + عکس شهردار محترم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار