فرماندار فیروزکوه گفت: وضعیت موجود پروژه طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‌رود خوب نیست و این طرح باید هر چه بیشتر تقویت شود.
کد خبر: ۲۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 12 April 2015
به گزارش فارس ابوالقاسم مهری در جلسه مشترک هماهنگی پروژه حبله‌رود شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در اداره امور آب دماوند اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط و زیرساخت‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر پروژه حبله‌رود فراهم شده است باید تلاش متولیان امر و دستگاه‌ها برای پیشبرد آن و همچنین استفاده از توان مراجع و دستگاه‌های فرادستی به این منظور افزایش یابد.

وی گفت: یکی از هدف‌های اصلی که در منطقه دنبال می‌شود، حفظ نیروهای انسانی بومی و تأمین اشتغال آنان بوده که در این پروژه بزرگ ملی نیز هدف‌گذاری شده است.

مهری خواستار تدوین برنامه مدون و تقویم کاری در اجرای این پروژه شد تا از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه در این راستا استفاده شود و پروژه حالت ایستایی به خود نگیرد.

وی تأکید کرد: وضعیت موجود این پروژه خوب نیست و باید هر چه بیشتر تقویت شود.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک(SMLWR) براساس برنامه مشترک میان ایران و UNDP از سال 76 در حوزه آبخیز حبله‌رود با مساحت 1.2 میلیون هکتار به‌ عنوان منطقه نمونه آغاز شده که مورد تأیید مراجع بین‌المللی نیز قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تشویق و ترغیب روستاییان و عمل‌گرایی مسئولان، پیشرفت‌های بهتری در پروژه داشته باشیم که قطعاً توسعه و تعالی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

مهری با اشاره به سفر نوروزی معاون اول رییس‌جمهور و برخی اعضای هیئت دولت به منطقه، از رضایت خاطر مسئولان کشوری از پیشرفت این پروژه خبر داد.

گفتنی است؛ هدف اصلی این پروژه دستیابی به الگوهای مناسب برنامه‌ریزی، مدیریت، اجرا، بهره‌برداری و پایش و ارزشیابی منابع آب و خاک در چند زیر حوزه از حوزه آبخیز حبله‌رود و تعمیم و توسعه نتایج حاصله از پروژه به برنامه ملی حفاظت منابع طبیعی از طریق مشارکت مردم روستایی در مدیریت حوزه‌های آبخیز کشور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار