کارشناس مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از اجرای طرح لکه گیری واکسن اطفال زیر پنج سال اتباع افغانی و پاکستانی ساکن در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 12 April 2015
اکرم نوروزجم  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال همه ساله در دو نوبت فروردین و اواخر اردیبهشت ماه با دریافت واکسن فلج به تمامی کودکان اتباع بیگانه زیر پنج سال از طریق مراجعه بهورزان خانه های بهداشت به کودکان خورانده می شود.

وی افزود: این طرح در دو مرحله و نخستین مرحله آن از روز بیست و نهم فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم طرح لکه گیری از دوم تا پنجم خرداد ماه در شهرستان ری انجام می شود.

نوروزجم بیان داشت: هماهنگ های لازم به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه از جمله آموزش کارکنان، شناسایی مناطق سکونت اتباع خارجی، تامین واکسن و آموزش در مورد رعایت زنجیره سرد در دست اقدام است. 

کارشناس مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها شبکه بهداشت ری از پوشش بسیار مطلوب واکسیناسون فلج اطفال در مناطق جنوب تهران بویژه شهرستان ری و اسلامشهر در اجرای موفقیت آمیز برنامه مراقبت و بیماریابی فلج شل خبرداد و افزود: به گفته مسوولان وزارت بهداشت از سال 1380 موردی از ابتلا به ویروس وحشی فلج اطفال در ایران گزارش نشده و این از جمله عوامل موفقیت بخش بهداشت است.

کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت ری یادآورشد: در برنامه مراقبت بیماری فلج شل حاد برای حفظ این شاخص و دستیابی به گواهی عاری از پولیو، هرگونه فلج شل ناگهانی سریعا گزارش و در فاصله 14 روز از مورد، نمونه تهیه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار