مدیرعامل آبفای استان تهران خبر داد: یک‌ونیم متر مکعب آب از طریق سد ماملو به جنوب تهران می‌رسد.
کد خبر: ۲۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 11 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: فاز نخست آب‌رسانی از سد ماملو به تهران وارد مدار شده است و هم اکنون یک و نیم متر مکعب از طریق این سد به جنوب تهران آب رسانی می‌شود.

محمد پرورش افزود: تلاش داریم با توجه به بارندگی‌های اندک و وضعیت نامناسب منابع آبی، این میزان به‌زودی به دو و نیم متر مکعب در ثانیه برسد که این مقدار نقش مهمی در پایداری کیفیت آب جنوب تهران و تامین آب آشامیدنی بخشی از ساکنان پایتخت خواهد داشت.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره وضعیت بارش‌ها در سال 93 گفت: متاسفانه متوسط بارش‌ها ١٧ درصد و بارش برف به عنوان منبع اصلی تامین آب سدها در تابستان، ٥٠ درصد کاهش داشته است.

پرورش گفت: هم‌اکنون پنج سد اصلی به عنوان منابع سطحی آب‌رسانی تهران، تنها ٢٠٠ میلیون متر مکعب آب دارند که به اندازه دو رور مصرف تهرانی‌ها در زمان اوج مصرف است.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: تنها راه عبور از این شرایط، علاوه بر تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان آبفا و فعالیت‌های ویژه کمیته‌های تامین و توزیع، کاهش مصرف آب از سوی مشترکان است که با صرفه‌جویی ١٠درصدی مشترکانی که زیر ٢٠ متر مکعب مصرف می‌کنند و ٢٥درصدی مشترکان بالای ٢٠ متر مکعب و تجاری‌ها می‌توان بیش از ١٥٠ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی کرد و در گذر از تنش احتمالی تابستان کمک چشم‌گیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار