دارک وب (Dark Web) یا وب تاریک به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی فعالیت‌های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند، فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند. دارک وب بخش کوچکی از وب پنهان است.دارک وب سایت‌هایی است که برای عموم قابل مشاهده است.
کد خبر: ۲۱۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 28 April 2018

«دارک وب» سایت‌هایی است که برای عموم قابل مشاهده است اما توسط آی‌پی‌های مخفی سرور اجرا می‌شوند. در این شبکه تمامی اطلاعات به صورت آنلاین و با پسوردهایی محافظت شده‌اند. برای دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین پِی‌وال‌ها گذشته و از نرم‌افزارهای به خصوص استفاده کرد. هر کاربری می‌تواند به سادگی از این وب‌سایت‌ها بواسطه سرویس‌هایی همچون هیدن ویکی دیدن کند. بسیاری از این وب‌سایت‌ها از موتورهای جستجو بهره نمی‌گیرند، از این‌رو جستجو در جستجوگرها برای پیدا کردن آن‌ها تقریباً با شکست مواجه می‌شود. اغلب این وب‌سایت‌ها که آن‌ها را برای مخفی‌سازی هویتشان از ابزار رمزگذاری تور بهره می‌گیرند و پسوند onion. را دارند. همچنین بیشتر اطلاعات دارک وب در پایگاه داده‌هایی نظیر LexisNexis ذخیره می‌شود.


بیشتر بخوانید:


تفاوت دارک وب و دیپ وب


اگرچه این دو به جای یکدیگر بکار گرفته می‌شوند اما در اصل این دو به یک موضوع مشابه اشاره نمی‌کنند. دیپ وب به تمام وب سایت‌هایی اشاره می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را از طریق موتورهای جستجوگر پیدا کرد. دارک وب بخش کوچکی از دیپ وب می‌باشد. دیپ وب شامل تمام اطلاعات غیرقابل رهگیری همچون وب سایت‌ها ایمیل، دیتابیس‌ها و… می‌شود. اما در مورد دارک وب قضیه تنها در خصوص تفاوت‌های تکنیکی است به این معنا که در این حوزه محصولات و خدماتی ارائه می‌شود که غالب مردم به دنبال آن نیستند و تنها عده معدودی به دنبال آن می‌گردند مثل سایت‌های مواد مخدر. سایت‌های غیرقانونی در دیپ وب را دارک وب می‌گویند.

 جهت پخش روی عکس کلیک کنید

 دانلود کنید  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
مفید بود ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار