فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: بازسازی و ساماندهی اماکن مذهبی یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم فرمانداری درشمیرانات به عنوان پیشانی پایتخت است.
کد خبر: ۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 10 April 2015
عزت‌الله خان‌محمدی در گفت‌وگو با  تسنیم با تاکید بر اینکه شمیرانات در حوزه فرهنگی و تاریخی و گردشگری و در مجموع میراث فرهنگی صاحب امتیاز و دارای جایگاه ارزشی است، اظهار داشت: طبیعت بکر و ساختار سنتی روستاهای این منطقه  نیز از اضلاع طبیعی ساختار گردشگری پیشانی پایتخت است.

وی با بیان این موضوع که کاخ موزه‌ها در شمیرانات از ستون‌های ساختار فرهنگی و گردشگری شمیرانات محسوب می‌شوند، عنوان کرد: کاخ موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز همه ساله در استان تهران مناطق هدف توریست‌های داخلی و خارجی با روایت گوشه‌ای از تاریخ کهن این سرزمین است.

وی با تغییر نگاه به حوزه گردشگری با دیدی معنوی، وجود مکان‌ها و بقعه‌های متبرکه را ضلع مذهبی ساختار گردشگری شمیرانات برشمرد و تصریح کرد: امام‌زاده صالح (ع) یکی از قطب‌های اصلی نه تنها پایتخت، بلکه کشور محسوب می شود و روزانه زائران زیادی به پا بوس این امام زاده گرامی می آیند.

بازسازی اماکن مذهبی از سیاست‌های فرمانداری شمیرانات

فرماندار شمیرانات با استناد به بیانات ارزشی مقام معظم رهبری " بقعه امام‌زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند " ، اضافه کرد: بازسازی و ساماندهی به این اماکن مذهبی یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم فرمانداری در این منطقه به عنوان پیشانی پایتخت است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه جماران از مناطق ارزشی در ایران اسلامی و قطب هدایت نه تنها نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه جهان اسلام است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از این مکان رژیم چند هزار ساله طاغوت را ویران کرده و دست استکبار جهانی را از کشورمان کوتاه کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار