بستن کمربند ایمنی نقش مهمی در کاهش تلفات داشته به طوریکه 60 درصد کسانی که کمربند ایمنی داشته اند در تصادفات زنده مانده اند.
کد خبر: ۲۰۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 25 March 2016
رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 7 درصدی تصادفات در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ پاسدار تقی مهری در بازدید هوایی از جاده چالوس با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس گفت: بررسی های آماری نشان می دهد از آغاز طرح نوروزی از 15 اسفند تا دیروز آمار تصادفات جاده ای در مقایسه با پارسال 7 درصد کاهش داشته است.
 
وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد بستن کمربند ایمنی نقش مهمی در کاهش تلفات داشته به طوریکه 60 درصد کسانی که کمربند ایمنی داشته اند در تصادفات زنده مانده اند.
 
وی همچنین گفت: 25 درصد از کسانی که در نوروز دچار حادثه شده اند بین20 تا 25 سال داشته اند و این به علت کم تجربگی در رانندگی است.
 
سردار مهری با اشاره به آغاز موج اول بازگشت و شروع موج دوم سفرها و تمهیدات پلیس در این خصوص گفت: مردم در برگشت به علت خستگی مسافرت؛ باید مدیریت سفر داشته باشند و ضمن توجه به توصیه های پلیس آخرین وضعیت راهها را از مرکز مدیریت راههای پلیس با شماره 88255555 یا سامانه 120 دریافت کنند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در طرح نوروزی 45 درصد از تصادفات فوتی ناشی از واژگونی بوده است اظهار داشت: رانندگان باید با مدیرت سفر،‌ رعایت قوانین و توجه به شرایط جوی حرکت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
 
بیشترین تلفات جاده ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی است
 
سردار تقی مهری، امروز پس از بازدید هوایی از برخی جاده های کشور افزود: از امروز با نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودورها به عنوان خط قرمز برخورد خواهیم کرد چرا که این موضوع باعث افزایش تلفات جاده ای و به خطر افتادن جان هموطنان در ایام نوروز شده است.
 
پس از اعلام و اعمال ارقام جدید جرایم رانندگی، جریمه نبستن کمربند ایمنی به 60 هزار تومان افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار