تابناک هرمزگان- مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از حضور فعال تاسیسات گردشگری و واحدهای مرتبط با حوزه تفریحات دریایی جزیره جهانی قشم در نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ 14 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم// ابراهیم رستم گورانی با بیان این مطلب، افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود، بالغ بر 300 کیلومتر ساحل و 63 روستا در جزیره قشم، گردشگری ساحلی و دریایی به عنوان یکی از شاخه های اصلی اقتصاد دریاپایه، به صورت ویژه مورد توجه است.

وی ادامه داد: بیش از 84 مجموعه اقامتی هتل و هتل آپارتمان، 10 کلوپ تفریحات آبی و دریایی، بومگردی ها و سایر حوزه های مرتبط با گردشگری ساحلی و دریایی جزیره قشم در این رویداد حضور فعال داشته و به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های خود می پردازند.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم؛ استفاده از توانمندی های بومی جزیره قشم جهت ساخت تجهیزات مدرن و فناور در حوزه گردشگری دریایی موجب رشد و پویایی اقتصاد محلی در روستاهای سطح جزیره شده است.

رستم گورانی تصریح کرد: در روستاهای سهیلی و گورزین با استفاده از شناورهای جدید و آلاچیق های شناور، شاهد رونق اقتصاد گردشگری دریامحور با رعایت استانداردهای محیط زیستی و استفاده از ظرفیت های طبیعی جنگل های حرا هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت بهره مندی اقتصادی ساکنان جزیره قشم از مزیت های اقتصادی گردشگری دریا، افزود: تغییر کاربری برخی کشتی های صیادی گذشته و تبدیل آنها به محلی برای تفریحات دریایی نیز یکی از ابتکارات ساکنان جزیره قشم بوده که موجب استقبال از گردشگری دریایی در این منطقه می شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: حضور شرکت های بین المللی و داخلی و مجموعه های دانش بنیان در نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های موجود، جذب سرمایه گذاری و امکان ایجاد همکاری مشترک در حوزه های مختلف اقتصاد دریامحور بویژه حوزه گردشگری دریایی را فراهم می آورد.

گفتنی است، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور با هدف بررسی فرصت ها، چالش ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت های خصوصی، شرکت های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره جهانی قشم برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار