مانور خدمت به زائران نوروز95 خراسان رضوی برگزار شد
مانور خدمت به زائران نوروز 95 خراسان رضوی در مشهد در حالی برگزار شد که استاندار خراسان رضوی نیز به کمپین سراسری « نه به تصادفات جاده ای » هلال احمر پیوست.
کد خبر: ۱۹۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 16 March 2016


به گزارش تابناک از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در هنگام پیوستن به این کمپین هلال احمر که در قسمتی از آیین مانور خدمت طرح نوروزی 1395 انجام شد اظهار کرد: قرار نیست در جاده ها و راه ها مسابقه سریعتر رسیدن داشته باشیم و به راننده های متخلف در غیاب ماموران نیز جایزه نمی‌دهند و در واقع اینها باخت است نه برد!؟

استاندار خراسان رضوی افزود: فرهنگ مسافرت امن و آرامش و سلامت همگانی را باید ترویج دهیم و امیدواریم به روزی برسیم که جاده‌ها و خودروهایمان مناسب و ایمن باشد و همچنین همه راننده‌ها هم دارای فرهنگ مناسب رانندگی باشند و در نهایت هم اگر همه این موارد محقق شد و باز هم حادثه‌ای رخ داد امکانات و آمادگی هلال احمر و اورژانس برای کمک به مصدومان کافی و کامل باشد.

رشیدیان همچنین در این مراسم که با حضور دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان در محل کمپ غدیر مشهد برگزار شد گفت: امسال با همکاری خوبی که بین بخش های مختلف ایجاد شده است، امیدواریم با ارتقای کیفیت و گسترش سطح خدمت به زائران بتوانیم خدمات ماندگارتری برای زائران ارائه کنیم.

وی با بیان این که از امروز (دیروز) مقداری کاهش دما و بارش در استان اتفاق می افتد، افزود: باید هوشیاری و آمادگی بیشتری در جاده ها ایجاد شود که شده است و زائران و مسافران نیز باید دقت لازم را داشته باشند و البته در همین راستا تلاش شده تا سطح آمادگی و هماهنگی بین دستگاه ها هر چه بیشتر ارتقا یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان، ادامه داد: تلاش شده مراکز گردشگری در استان بیشتر مهیای استفاده مسافران شود. همچنین اقدامات مناسبی برای معرفی آداب و رسوم نوروزی در استان به مردم در قالب برگزاری مراسم هایی انجام شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان نیز در این مراسم گفت: رویکرد اصلی این ستاد تلاش برای جذب بیشتر مسافر به خراسان رضوی است.

حسین زارع صفت افزود: تقویت اطمینان و آرامش خاطر برای گردشگران در استان یکی دیگر از رویکردهای اصلی ستاد خدمات سفر استان است.

وی ادامه داد: اولین دغدغه مسافران موضوع اسکان است که ظرفیت اسکان در استان، 390 هزار نفر شب است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در زمینه حمل و نقل مسافران نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است و از هم اکنون استان مهیای بازگشت مسافران نوروزی است.

وی افزود: ظرفیت جابه جایی مسافر در استان طی ایام طرح نوروزی 95 در حمل و نقل جاده ای 15 درصد، حمل و نقل ریلی 10 درصد و هوایی 7 درصد افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی های متعددی انجام شده است که جشنواره هایی در شهرستان های استان برگزار شود تا با این شیوه ظرفیت های گردشگری و تاریخی خود را به مسافران نوروزی معرفی کنند.

جلوگیری از حاشیه ها توسط شهردار

شهردار مشهد نیز در ابتدای این مراسم در سخنان کوتاهی از زحمات همه دستگاه ها برای استقبال از بهار و کارهای هنرمندانه ای که انجام گرفته است، تشکر کرد و با اعلام این که باید برای بررسی بودجه به شورای شهر برود، ضمن عذرخواهی از حضار، جلسه را ترک کرد تا به گفته خودش برایش حاشیه درست نکنند.

افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان زائران در نوروز 95

قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد نیز در این مراسم از افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان زائران در کمپ‌ها و مراکز اسکان زائران شهرداری مشهد برای نوروز 95 خبر داد.خلیل ا... کاظمی افزود: در این زمینه کمپ غدیر، نمایشگاه بین‌المللی مشهد و مرکز تربیت معلم شهید بهشتی برای اسکان زائران در نوروز 95 تدارک دیده شده است و شهرداری از دیروز پذیرایی از زائران را آغاز کرده است.وی ادامه داد: همچنین 12 سوله ورزشی و بحران برای اسکان زائران در زمان بحران احتمالی و برودت هوا آماده شده است.


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار مشهد گفت: قول می دهم امسال وضع مشهد متفاوت تر از سال های گذشته باشد.وی افزود: برای افزایش زیبایی بصری شهر بیش از 10 میلیون بوته گل در مشهد در حال کاشت است. نصب 508 المان گل و 90 المان فرهنگی و همچنین اجرای طرح محله‌آرایی نیز در حال اقدام است.

در حاشیه:
* استاندار خراسان رضوی در ابتدای سخنان خود گفت: امسال مانور خدمت را در حالی برگزار می کنیم که بزرگ خادم حرم رضوی، فردی که 37 سال توفیق خدمت خالصانه به زائران را داشت و همه ظرفیت استان و آستان قدس رضوی را برای زائران به عرصه ظهور در آورد، در بین ما نیست و برای وی از درگاه خداوند متعال آرزوی علو درجات می کنیم.
* رشیدیان همچنین برای آیت ا... علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان و نیز حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت جدید آستان قدس رضوی آرزوی موفقیت و اظهار امیدواری کرد که مسیر خدمت رسانی به زائران با قدرت ادامه یابد.
* در پایان مراسم، استاندار از تجهیزات لجستیکی و نمایشگاه کمیته های ذیل ستاد خدمات سفر استان بازدید کرد. همچنین بهره برداری از تعدادی تاکسی زائر با حضور وی آغاز شد.
* در نمایشگاه کمیته های ستاد خدمات سفر استان که در حاشیه مانور خدمت برپا شده بود، غرفه کمیته "اطلاع رسانی و تبلیغات" که دبیری آن با اداره کل صدا و سیمای خراسان رضوی است، خالی بود و فقط بنری با عنوان این کمیته، بر سر در آن نصب شده بود!
* در حالی که هنوز استاندار در اواسط بازدید از نمایشگاه غرفه های کمیته های 12 گانه ستاد خدمات سفر استان قرار داشت، غرفه های ابتدایی در حال جمع آوری وسایل خود بودند. بهتر بود با توجه به این که کمپ غدیر یکی از مراکز اقامتی زائران نوروزی است، این نمایشگاه همچنان دایر می بود.
* ارائه آمار مختلف از میزان افزایش ظرفیت خدمات رسانی در بخش های حمل و نقل جاده ای مسافر، ریلی و هوایی استان توسط مسئولان مختلف جالب بود. به گونه ای که در حالی که واحدی جانشین رئیس ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که برای نوروز 95 ظرفیت حمل و نقل عمومی جاده ای و اتوبوس های بین شهری 10 درصد، حمل و نقل ریلی 10 درصد و هوایی هم 7 درصد افزایش می یابد، زارع صفت دبیر ستاد خدمات سفر استان و مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این مراسم گفت که ظرفیت جابه جایی مسافر در استان طی ایام طرح نوروزی 95 در حمل و نقل جاده ای 15 درصد، حمل و نقل ریلی 10 درصد و هوایی هفت درصد افزایش می یابد. وحدتی فرد دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان و مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی نیز به خراسان گفت: افزایش جابه جایی مسافران نوروزی با ناوگان حمل و نقل جاده ای 10 درصد، ریلی 10درصد و هوایی 5 درصد پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار