معاون شهردار تهران با اعلام برنامه های این نهاد در نوروز 95 گفت: برنامه های این نهاد با شعار «تهران، میزبان ایران» از 25 اسفندماه 94 تا 15 فروردین ماه 95 میزبان شهروندان است.
کد خبر: ۱۹۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 09 March 2016
حجت الاسلام میثم امرودی روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های نوروز 95 شهرداری تهران افزود: این نهاد به دلیل همزمانی نوروز 95با میلاد حضرت زهرا(س) در 11 فروردین و روز جمهوری اسلامی 12 فروردین و 13 فروردین روز طبیعت ویژه برنامه هایی را در نظر گرفته و نوروز 95 را نوروز همدلی و مهربانی نامگذاری کرده است.

امرودی یکی از وظایف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را پربار کردن اوقات فراغت شهروندان دانست و افزود: سعی داریم با ارایه برنامه هایی شهروندان تهرانی در زمانی مناسب با ارزان ترین قیمت از خدمات گردشگری با کیفیت استفاده کنند.

وی با پیش بینی افزایش آمار گردشگران داخلی در سال 95 گفت: سال گذشته 12 تا 14 میلیون گردشگر داخلی و خارجی از فضاهای دیدنی تهران از جمله برج میلاد، سینماها، موزه ها و .. بازدید کردند که پیش می شود پس از برجام گردشگران بسیاری از کشورهای عربی، آسیایی و... به تهران بیاند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به وجود 118 امامزاده و بقاع متبرک ، 2هزار بنای تاریخی و ارزشمند گفت: از این تعداد آثار 174 مرکز تاریخی در منطقه12 شناسایی شده است.

امرودی ایجاد 11 ایستگاه استقبال از گردشگری در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران، تولید و انتشار 500 هزار نقشه گردشگری را از جمله اقدامات شهرداری تهران در نوروز 95 عنوان کرد و افزود: در این ایستگاه های گردشگری بسته های فرهنگی شامل بروشور و نقشه های گردشگری در اختیار مسافران قرار می گیرد که این نقشه های گردشگری در طول سال نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: در ایام نوروز کمپ هایی برای استقرار یک تا سه روزه مسافران با امکانات لازم و وسایل گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به ارایه کارت های دیجیتالی تهران کارت در نوروز 95 اظهار کرد: این کارت ها به مبلغ 5هزار تومان شارژ شده و شهروندان با این کارت ها علاوه بر استفاده از خدمات حمل و نقل، مترو، اتوبوس های تندرو، از تخفیف های مراکز فرهنگی و موزه های شهرداری تهران و میراث فرهنگی نیز بهره مند شوند.

امرودی گفت: تاکنون 400 هزار تهران کارت قابل شارژ تهیه شده و تا ساعت 24 روز 13فرودین ماه قابل استفاده است. 

وی برگزاری تورهای گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و 10 آژانس گردشگری و ایجاد بانک اطلاعات گردشگری برای ارایه اطلاعات گردشگری را از دیگر فعالیت های معاونت اجتماعی شهرداری تهران برشمرد و گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی visit.tehran.ir در این تورهای گردشگری ثبت نام کنند.
معاون شهردار تهران افزود: یکصد ایستگاه اطلاع رسانی گردشگری نیز از ساعت 9 تا 21 در سطح شهر تهران مستقر می شود. 

امرودی آماده سازی 2 هزار و 200 بوستان تهران از جمله بوستان های یاس، آزادگان، ملت، بوستان چیتگر، باغ پرندگان، پارک ژوراستیک را از دیگر برنامه های شهرداری تهران برای استقبال از نوروز 95 عنوان کرد و گفت: به مناسبت نوروز ویژه برنامه ای با حضور اقوام مختلف کشور در محوطه دریاچه خلیج فارس برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشن بهاران در 22 میدان پرتردد شهر تهران گفت: این ویژه برنامه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) ویژه تر خواهد بود و به مناسبت روز جمهوری اسلامی نیز در 16 نقطه تهران از جمله باب همایون، محله هرندی و میدان مشق برنامه های متعددی برگزار می شوند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در اراضی عباس آباد، بوستان نوروز، موزه موسیقی، موزه استاد انتظامی، خانه موزه شهید چمران، خانه موزه دکتر حسابی گفت: در باغ موزه قصر علاوه بر نمایش موتورسیکلت های قدیمی و کلاسیک با همکاری میراث فرهنگی استان تهران ویژه برنامه «نوروزگاه» با هدف معرفی سنت های نوروزی استان های مختلف کشور برگزار می شود.

امرودی با بیان اینکه در شهرری یک هزار و 500 مدرسه هیات امنایی برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده اظهار کرد: شهرری سال گذشته 200هزار نفر از شهرستان های مختلف و 70هزار نفر گردشگر از شهر تهران داشت.

وی تورهای گردشگری ویژه برای خانواده های شهدا و ایثارگران، دیدار مسئولان شهرداری تهران با خانواده شهدا در روز چهارم فروردین ماه، ویژه برنامه میهمانی لاله ها، غباروبی قبور شهدا در پنجشنبه آخر سال را از دیگر فعالیت های شهرداری تهران به مناسبت نوروز عنوان کرد.

*قولی که دادم محقق شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید اخیر خود از محله هرندی گفت: پیش از این قول داده بودم که اگر چهره و ظاهر محله هرندی تا قبل از سال نو پاکسازی نشود استعفا می دهم که شب گذشته به همراه مسئولان از این محله بازدیدی داشتم که قول من محقق و چهره این محله پاکسازی شد.

*شهرداری تهران متولی گردشگری نیست
مهدی محمود اقدم جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر و گردشگری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: تمامی تلاش ما این است که از تمامی ظرفیت های موجود برای اجرای برنامه های خود در نوروز 95 استفاده کنیم.

وی افزود: ورود مدیریت شهری در حوزه گردشگری به معنای تولی گری نیست و شهرداری تهران با همکاری نهادهای مختلف در تلاش برای تسهیل گری امور در حوزه گردشگری است.

اقدم با اشاره به استقرار ایستگاه های گردشگری در تهران اظهار کرد: در ایستگاه ها ضمن ارایه بسته های فرهنگی با موضوع فرهنگی، آموزش های شهروندی، طرح نسیم بهشت با حضور کارشناسان مذهبی اجرا می شود.

وی گفت: به مناسبت چهارشنبه آخر سال نیز بسته های فرهنگی با هدف آموزش و اطلاعات لازم درباره خطرات مواد محترقه و آسیب های ناشی از آن در مدارس و سرای محلات توزیع می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار