مدیرعامل شرکت راه آهن شهری (مترو) تهران و حومه گفت: ساخت و تکمیل خطوط مترو تهران در حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها راه تحقق آن استفاده از فاینانس است.
کد خبر: ۱۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 06 April 2015

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، هابیل درویشی در جلسه شورای مدیران این شرکت افزود: امیدواریم دولت به تامین فاینانس مورد نیاز مترو توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: به رغم همه محدودیت های مالی، مهمترین دلیل موفقیت و کامیابی در پیشبرد برنامه های شرکت مترو در سال های اخیر، همراهی، اتحاد و یکدلی همه کارگران، مهندسین و مدیران این شرکت بوده و انتظار داریم دولت محترم نیز در راستای شعار سال با حمایت های خود از پروژه های مترو تهران و حومه به مطالبات مردم در توسعه خطوط مترو پاسخ خوبی دهد.

وی با بیان اینکه در سال 93 ساخت حدود 20 کیلومتر پروژه، شامل 18 کیلومتر بخش شمالی خط سه و 2.5 کیلومتر خط مترو فرودگاه مهرآباد به انجام رسید، گفت: به دلیل مشکلات بودجه ای امکان بهره برداری از این خطوط در اواخر سال گذشته میسر نشد که امیدواریم با تامین بودجه مورد نیاز، این دو پروژه را هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم.

درویشی از سال 94 به عنوان سال پرکار مترو تهران و حومه یاد کرد و گفت: اولویت نخست سال جاری این شرکت، تکمیل و افتتاح بخش شمالی خط سه و مترو فرودگاه مهرآباد و نیز افتتاح ایستگاه های باقی مانده بخش جنوبی و میانی خط سه و اولویت بعدی پیشبرد پروژه 27 کیلومتری خط هفت مترو پایتخت است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه به لاینینگ بیش از 17 کیلومتر از خط هفت مترو تهران اشاره کرد و افزود: چنانچه اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه تامین شود می توانیم تا پایان سال این خط را بهره برداری کنیم.

خط هفت مترو تهران با 27 کیلومتر طول و 25 ایستگاه جنوب شرق تهران را به شمال غرب آن متصل می کند.

خط سه مترو پایتخت نیز با 37 کیلومتر طول و 28 ایستگاه به عنوان طولانی ترین خط مترو خاورمیانه جنوب غرب پایتخت را به شمال شرق آن متصل می کند که قرار است در سه ماه اول سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار