معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش مبلغ تشویقی مقالات محققان این دانشگاه خبر داد و گفت:این افزایش به صورت پلکانی و متناسب باکیفیت مجله ای است که در آن مقاله منتشر می شود.
کد خبر: ۱۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 06 April 2015

به گزارش ایرنا ازدانشگاه علوم پزشکی تهران، مسعود یونسیان افزود:درحال حاضر پیش نویس افزایش مبلغ تشوبق مقالات آماده شده که پس از تأیید رییس دانشگاه، اجرایی می شود.

وی حمایت از پژوهشگران موفق، ارتقای کیفی محصولات پژوهشی و حرکت بیشتر به سمت فناوری را از اولویت های اصلی سال 94 این معاونت خواند.

یونسیان افزایش کیفیت محصولات پژوهشی را از اولویت های این حوزه عنوان کرد و افزود: رشد کمی و کیفی پژوهش در دانشگاه به گونه ای است که در کشور رقیب ندارد لذا برای پیشرفت در عرصه بین المللی آنچه مورد نیاز است ارتقای کیفی و افزایش استنادات به محصولات پژوهشی است که از چاپ مقاله در مجلات معتبر و پر استناد حاصل می شود.

وی ادامه داد:بر این اساس در آینده نزدیک تشویق مجلاتی که در هیچ پایگاهی نمایه نمی شوند و نیز مجلاتی که در نمایه نامه های کم اعتبار نمایه می شوند قطع خواهد شد.

یونسیان با تاکید بر ساماندهی وضعیت محققان در دانشگاه گفت: از جمله برنامه های دیگری که مدت طولانی است برای آن زمینه سازی می شود که امسال به مرحله اجرا برسد ساماندهی وضعیت محققان از نظر عمل به تعهداتشان در طرح های قبلی است.

وی افزود: واقعیت این است که همه محققان به طور یکسان از منابع پژوهشی استفاده نمی کنند و نیز همه محققان بهره وری یکسانی از نظر میزان تولید محصولات پژوهشی ندارند، امسال با ساختاری که در ویرایش جدید نرم افزار پژوهشیار ایجادشده، همکاران مدیریت پژوهشی می توانند سابقه محققان را بررسی کنند.

یونسیان گفت:پژوهشگرانی که به درستی به تعهدات خود عمل کرده اند منابع بیشتری در اختیار آنان قرار می گیرد و افرادی که به تعهدات خود عمل نکرده اند ،ابتدا باید طرح های قبلی را به سرانجام لازم برسانند و بعد طرح های جدید آنان پذیرفته شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد:پایلوت ویرایش جدید نرم افزار پژوهشیار سال گذشته اجرا شد و امسال بارگذاری آن صورت می گیرد.

وی از دریافت بیش از هزار طرح پژوهشی در سال 93 خبر داد و افزود: بخشی از این تعداد همان سال 93 عقد قرارداد شده اند و بخشی نیز متعاقب کارشناسی هایی که روی آنها انجام می شود در سال 94 به قرارداد خواهد رسید.

یونسیان افزود:با توجه به فعال شدن صندوق غیردولتی تجهیزات پزشکی (که دانشگاه یکی از سهامداران عمده آن است) و نیز صندوق غیردولتی سلامت و همزمان با تشکیل کمیته فناوری، امید داریم شاهد موفقیت های بیشتری از کارکنان و اعضای هیات علمی در زمینه های مرتبط با فناوری باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار