مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: هم اینک درایران یک میلیون و 300 هزار نفر و در این استان 30 هزار نفر دچار اختلال شنوایی هستند و می توان با ترویج کاشت حلزون شنوایی، شمار افرادی را که به این اختلال دچار می شوند، کاهش داد.
کد خبر: ۱۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 04 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید مرتضی موسوی،در آیین جشن شنوایی در شیراز، کاشت حلزون شنوایی را راهکاری موثرو مهم برای بازیافت حس شنوایی به ویژه در کودکان دانست و گفت: پس از نعمت عقل، قدرت تکلم و شنوایی از اهمیت والایی برخوردار است و این امر در دین مبین اسلام هم به وضوح، مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: همه کسانی که در برنامه سلامت شنوایی سهیم هستند، باید این موضوع را به عنوان یک امر مهم سرلوحه امور خود قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس، اختلال شنوایی را سومین معلولیت در دنیا برشمرد و با اشاره به وجود متخصصان این حیطه در استان فارس که کودکان بسیاری را مورد عمل جراحی قرار داده و شنوایی را به آنها بازگردانده اند،گفت: بعد از پیشگیری از بروز ناشنوایی به عنوان گام نخست، آگاه سازی، غربالگری، مداخله به موقع، درمان و توانبخشی بعد از عمل جراحی، از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی، به فعالیت های بهزیستی فارس در زمینه غربالگری شنوایی اشاره کرد و بیان داشت: از سال 84تاکنون، 58هزار کودک زیر پوشش این خدمات قرار گرفته اند و از سال 86 تا به حال نیز 15 میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه انجام جراحی کاشت حلزون شنوایی، از سوی سازمان بهزیستی به خانواده های این کودکان تعلق گرفته است.

مدیرکل بهزیستی فارس، راه اندازی 35پایگاه غربال شنوایی و نصب دستگاه غربالگری شنوایی در بیمارستان های دارای بخش زایمان را، خدمتی دیگر برای توسعه خدمات تشخیصی این اختلال برشمرد و ابراز امیدواری کرد بعد از این نیز گام های موثرتری در این زمینه برداشته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این آیین گفت: ارتباط فرد ناشنوا، با محیط اطراف، به صورت کامل قطع است و کمک به این افراد، خدمت بزرگی محسوب می شود.

حمیدرضا آذری با اعلام آمادگی برای هرگونه کمک و حمایت از این دانش آموزان در مجموعه آموزش و پرورش فارس، گفت: اداره آموزش استثنایی، مجدانه تلاش می کند تا بیشترین خدمت را به این کودکان، ارایه دهد.

در این آیین که به مناسب دوازدهمین سالگرد راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز برگزار شد، کودکانی که برای آنها در این مرکز جراحی کاشت حلزون شنوایی انجام شده بود به اتفاق خانواده هایشان حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار