رییس پلیس فتای هرمزگان گفت از ابتدای امسال تا پایان بهمن 160نفر به دلیل ارتکاب 19نوع جرم اینترنتی مختلف در استان هرمزگان دستگیر شدند که تعداد دستگیری ها 45درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۱۹۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 02 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ دوم علی اکبر قرایی پور سه شنبه در یک نشست خبری افزود:80درصد دستگیر شدگان مرد و 20درصد زن بوده اند که همگی پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد:برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی با 41و هشت دهم درصد بیشترین جرم اینترنتی روی داده در هرمزگان بوده که کمترین میزان برداشت حدود 400هزار ریال و بیشترین میزان برداشت نیز بیش از 90میلیون ریال گزارش شده است.

رئیس پلیس فضای تبادل الکترونیک هرمزگان ادامه داد:9ونیم درصد جرائم نیز کلاهبرداری رایانه ای و هفت درصد نیز هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

به گفته این مقام انتظامی ،در همین مدت دسترسی غیرمجاز به داده های رایانه ای 11و 63صدم درصد ،انتشار فیلم های خانوادگی و خصوصی چهار و شش دهم درصد و مزاحمت اینترنتی نیز هشت درصد جرائم روی داده در این حوزه بوده است.

سرهنگ دوم قرایی پور همچنین از افزایش 34و هشت دهم درصدی وقوع و افزایش 33درصدی کشف جرائم رایانه ای تا پایان بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح  کرد :هرمزگان در رده متوسط کشوری این گونه جرائم قرار دارد.

وی افزایش استفاده کاربران از قابلیت های فضای مجازی و گوشی های هوشمند و نداشتن دقت کافی در نگهداری اطلاعات شخصی را از دلایل افزایش وقوع جرائم رایانه ای در هرمزگان اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار