مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه از ازدیاد جمعیت موش ها جلوگیری شده است گفت: در حال حاضر تعداد موش های پایتخت یک میلیون 400 هزار بر آورد شده بود.
کد خبر: ۱۸۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 28 February 2016
رضا قدیمی با اشاره به اینکه براساس آمارها، شهر تهران یک میلیون و 400 هزار موش داشت تصریح کرد: جلوی افزایش و تکثیر موش ها گرفته شده است و در صورتی که این اتفاق نمی افتاد آمار موش های شهر تهران در حال حاضر به 3 میلیون می رسید.

وی با بیان اینکه طی 2 سال گذشته موضوع کنترل جانوران مضر شهری به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل محول شده است، تصریح کرد: در این مدت آموزش و به روز شدن تجهیزات در دستور کار بود. 

وی با پرداختن به استفاده از روش های تلفیقی در مبارزه با موش ها افزود: آموزش اصناف زباله ساز همانند فست فودها که عمده آنها در خیابان های ستارخان و ولیعصر بودند، انجام گرفته زیرا بیشترین میزان موش را در محدوده این خیابان ها داشتیم. 

وی افزود: مغازه داران این خیابان ها باقی مانده موادغذایی خود را به جای مخازن در جوی آب ها رها می کردند.

به گفته وی با ارائه بروشور و تله چسبی، آموزش 300 نیرو، استفاده از سموم با تاییدیه استانداردهای بین المللی که برای شهروندان و فضای سبز ضرری نداشته باشد و در زنجیره غذایی سایر موجودات نیز قرار نمی گیرند، به مبارزه با این جانور موذی پرداختیم.

اندازه گیری آمار موش ها با استفاده از روش 'کپچر دی کپچر' 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص استفاده از برخی تجهیزات در سال 95 برای انسداد منافذ و عدم آسیب به ریشه درختان گفت: از اول فروردین ماه سال آینده بعد از گذشت یکسال آزمایش این کار انجام می شود.

وی با بیان اینکه براساس قضاوت شهروندان در حال حاضر تعداد موش های شهر تهران بسیار کم شده به گونه ای که دیگر دیده نمی شوند، تصریح کرد: ما منکر وجود موش در شهر تهران نیستیم اما اگر موش ها به طور کلی نابود شوند، به اکوسیستم و طبیعت ضربه زده ایم.

وی افزود: در حال حاضر اگر شهروندی در خصوص موش در منطقه ای از تهران با سامانه 1888 و 137 تماس گیرد، بعد از یک هفته دیگر در آن محل اثری از موش نخواهد بود.

قدیمی در خصوص طریقه آمارگیری موش های شهر تهران خاطر نشان کرد: این کار به روش 'کپچر دی کپچر' انجام می شود که براساس این روش کلونی موش ها را شناسایی کرده و آنها را زنده گیری و علامت گذاری کرده و دوباره رها می کنیم و در نهایت از فرایند موش های علامت گذاری شده، استفاده می کنیم.

زنده گیری سگ از شکار آن سخت تر است
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث سگ های ولگرد فرایندها را تغییر داده ایم، افزود: از کشتن سگ ها به زنده گیری و از زنده گیری به عقیم سازی رسیده ایم و طی یکسال گذشته 30 نفر را در این زمینه تحت آموزش قرار داده ایم.

قدیمی با تاکید بر اینکه زنده گیری سگ از شکار آنها سخت تر است، خاطر نشان کرد: افراد آموزش دیده از ساعت 3 تا 8 صبح به زنده گیری سگ ها مشغول هستند.

قدیمی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد نباید به دنبال هیاهوهای پوچ باشند، افزود: این سازمان ها باید به دنبال آموزش های شهروندی بوده تا اگر شهروندی قصد نگهداری از یک سگ را دارد مطالعه کند زیرا عدم آگاهی از نگهداری حیوان های خانگی باعث بروز مشکل و سگ ولگرد در شهر تهران می شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه 40 درصد سگ های ولگرد پایتخت سگ های نژاددار هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان بعد از خریداری این سگ ها قادر به نگهداری آنان نبوده و در نهایت آنها را در کنار بوستان ها رها می کنند.

قدیمی با بیان اینکه زنده گیری سگ در شهر تهران که دستورالعمل وزارت کشور بوده است، تصریح کرد: تنها شهرداری تهران تاکنون این دستورالعمل را اجرایی کرده است. همچنین تفنگ های زنده گیری تولید کشور است و سگ ها بعد از زنده گیری در محل قرنطینه سورت شده و مورد معاینه دامپزشکی قرار می گیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار