نیل بیبی، رئیس موسسه ملی حفاظت از حریق استرالیا گفت: تجهیزات مجموعه آتش نشانی شیراز فراتر از تصورم بوده است.
کد خبر: ۱۷۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 04 February 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رئیس موسسه ملی حفاظت از حریق استرالیا برنامه های آموزشی در سازمان آتش نشانی شیراز را مطلوب دانست و گفت : آموزش های ایمنی و آتش نشانی در شیراز مشابه آتش نشانی استرالیا است و از آموزش ایمنی در کلیه سطوح و در سطح عمومی ابراز رضایت کرد و توانمندی های سازمان را در اجرای آموزش ها ستودنی دانست.

مدیر عامل اسبق آتش نشانی ملبورن در بازدید از ستادفرماندهی سازمان آتش نشانی و پس از آشنایی با نرم افزارها و امکانات و تجهیزات مورد استفاده در این مرکز ، اینگونه امکانات را بسیار متناسب و به روز و آنرا مشابه تجهیزات فرماندهی آتش نشانی استرالیا دانست.

نیل بیبی در معرفی آتش نشانی استرالیا گفت : در حال حاضر آتش نشانی استرالیا دارای 2400 آتش نشان و 60000 نفر نیروی داوطلب مردمی است که به آتش نشانان در زمینه های مختلف کمک می کنند و این نفرات در1300 ایستگاه ثابت محلی فعالیت می کنند که 48 ایستگاه آن در ملبورن مستقر است.

وی در ادامه گفتگو گفت: یکی از عملیات های شاخص در آتش نشانی استرالیا ،آتش سوزی جنگل هاست که تمهیدات ویژه ای در این خصوص پیش بینی شده است.

نیل بیبی در پایان این ملاقات این سازمان را یک مجموعه کامل دانست و گفت : سازمان آتش نشانی شیراز در مجموع فراتر از تصورم بوده است و در مقایسه با آتش نشانی های کشورهای آسیایی یکی از آتش نشانی های پیشرفته به حساب می آید.

نیل بیبی در حال حاضر سردبیر مجله آتش نشانی آسیا، مدیر عامل انجمن مردم و خلاقیت، عضو هیئت مدیره مرکز مطالعات انجمن حریق جنگل شورای خدمات ایمنی و آتش نشانی استرالیا و رئیس ملی حفاظت از حریق استرالیا است.

شایق، مدیر عامل آتش نشانی شیرازهم در این دیداردر بازدید از خودرو اطفایی سازمان که با تلاش آتش نشانی طراحی شده گفت: این خودرو اطفایی طوری طراحی شده که قابلیت حمل 33 هزار لیتر آب را دارد و در موارد بسیار حساس و در آتش سوزی های بزرگ می توان از آن بهره برداری نمود و برای اولین بار در کشور توسط آتش نشانی شیراز طراحی شده است.

نیل بیبی نیز از این طرح بسیار استقبال کرد و خواهان به اشتراک گذاشتن جزییات بیشتر در این زمینه شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار