همزمان با شام شهادت مظلومانه خاتون خلقت، آیین تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) در جنوب پایتخت ام‌القری کشورهای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 25 March 2015

به گزارش فارس، مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگ شیعه از جایگاه رفیعی برخودار است و در این میان، تبیین مقام و منزلت آن بانوی بزرگوار جهان اسلام، از درک و فهم آدمی خارج است.

آنچه مسلم است، اینکه آن حضرت از بزرگ‌ترین واسطه‌های فیض الهی بوده و شیعیان و پیروان ولایت، مدیون جهاد و مبارزه ایشان در راه دفاع از امامت و ولایت هستند.

مراجع عظام تقلید همواره بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) تاکید داشته‌اند، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتاء در این مورد مرقوم داشته‌اند.

اگرچه امسال سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در ایام تعطیلات سال نو قرار گرفته است اما همین موضوع فرصتی است تا مردم مومن و ولایی ایران اسلامی بتوانند در شهرهایی که مسافرت کرده و حضور پیدا می‌کنند در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

به گزارش فارس، این مراسم باشکوه در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران برگزار شد.

سه‌شنبه شب و همزمان با سالروز شهادت جانگداز بزرگ بانوی خلقت و سرور زنان اهل بهشت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها آیین تشییع نمادین حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله در شهرستان‌های مختلف پهنه جنوب پایتخت ام‌القری کشورهای اسلامی برگزار شد.
جنوب تهران همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله با برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی به‌ویژه مراسم تشییع نمادین پیکر ام‌ابیها سلام‌الله با حضور عاشقان آل‌الله غرق در عزا و ماتم شد.

 مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) به‌عنوان حرکتی عاشورایی و تاثیرگذار و مورد تایید حضرات مراجع عظام تقلید مورد استقبال پرشور دوستداران فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام قرار گرفته است.

این مراسم سال به سال گسترده‌تر و باشکوه‌تر برگزار شده و از نظر معنوی فضای شهرها و روستاهای کشور را در شام غریبان آن مظلومه شهیده معطر به عطر فاطمیه می‌کند.

علی‌رغم تقارن فاطمیه با تعطیلات در سال جدید برای دوستداران مکتب حضرت زهرا (س) هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم تشییع نمادین آن حضرت انجام شده است و این مراسم در شامگاه چهارم فروردین ماه جاری در بسیاری از شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور برگزار شد.

شهرستان‌های جنوب استان تهران نیز با برپایی آیین تشییع نمادین حضرت زهرا (س) بار دیگر پیشگامی خود در ولایت‌مداری را به رخ جهانیان کشیدند.

عزاداران فاطمی در شهرستان قرچک ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء و عزاداری آیین تشییع نمادین را از مسجد صاحب‌الزمان (عج) آغاز می‌شود و تشییع‌کنندگان به سمت خیابان شهید رجایی تا مسجد جامع قرچک حرکت کردند.

عاشقان آل‌الله در شهرستان پاکدشت پس از اقامه نماز و عزاداری در دفتر امام جمعه پاکدشت آیین تشییع نمادین حضرت زهرا (س) را از دفتر حجت‌الاسلام حسن لزومی آغاز و پس از عبور از میدان آزادگان به سوی مصلای نماز جمعه و مزار شهدای گمنام حرکت کردند و در طول مسیر در عزای صدیقه کبری سلام‌الله بر سر و سینه خود زدند.

مردم مومن، متدین و ولایی شهرستان پیشوا نیز با برپایی عزا در مسجد امام خمینی (ره) این شهرستان آیین تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا سلام‌الله را از این مسجد آغاز و به سوی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی (ع) رهسپار شدند.

دلدادگان حریم امن الهی در طول مسیر با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام به اقامه عزا پرداختند.

غیورمردان و شیرزنان باقرآباد نیز آیین تشییع نمادین را با اقامه نماز و مدیحه‌سرایی از مسجد جامع ولی‌عصر (عج) آغاز و به سوی مسجد مهدیه حرکت کردند و در رثای بی‌بی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله اشک ماتم ریختند.

مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه خیرآباد ورامین از فاطمیه (س) آغاز و عزاداران فاطمی تا مصلی این منطقه به اقامه عزا پرداخته و اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود زدند.

مردم منطقه باغ خواص ورامین نیز مراسم تشییع نمادین را از مسجد بقیه‌الله (عج) آغاز و به سوی علی‌آباد این منطقه حرکت کرده و در طول مسیر به اقامه عزا پرداختند.

مردم مومن بخش قیامدشت شهرستان ری نیز دوشادوش امام جمعه، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به برپایی مراسم عزاداری پرداخته و در طول مسیر مسجد جامع تا مسجد الزهرا سلام‌الله بر سینه خود زده و مراسم تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا سلام‌الله را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کردند.

عزاداران فاطمی بخش خاوران شهرستان ری نیز در مسجد جامع این شهرستان تجمع کردند و ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و اقامه عزا آیین تشییع نمادین را آغاز و به سمت مقبرةالشهدای گمنام حرکت کردند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در بخش جوادآباد شهرستان ورامین ضمن برپایی مراسم عزاداری آیین تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله را برگزار و مسیر مسجد خاتم‌الانبیا (ص) تا مصلای نماز جمعه این بخش را با اقامه عزا و مدیحه‌سرایی طی کردند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار