معاون اجتماعی شهردار تهران گفت: ادعا نکردیم در شهر، معتاد یا کارتن‌خوابی دیده نخواهد شد. اولویت ما محله هرندی بود که ابتدا بانوان و سپس آقایان در طرح جمع آوری به مسیر ترک هدایت می شدند.
کد خبر: ۱۶۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 10 January 2016
محله شوش هنوز هم کارتن‌خواب دارد و هم معتاد خیابان‌گرد. کافی است ساعت 6 صبح چرخی در این محله بزنید. محلی ها می گویند چهره شوش بهتر شده است اما معتادها و خیابان‌گردها این محله به بخش های دیگر شهر کوچ کرده اند.

بسیاری دلیل ورود شهرداری به این موضوع را نمی دانند و برخی معتقدند شهرداری فعالیت زیرساختی برای محله هرندی انجام نداده است. میثم امرودی، معاون اجتماعی شهرداری تهران درباره اجرای طرح انضباط اجتماعی در محله هرندی می گوید: طرح انضباط شهری بخش های بسیاری دارد در زمان‌بندی های مختلف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز به این طرح ورود پیدا می کنند.  

این طرح در مراحل اولیه است، البته در ٥ جلسه در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده است با توجه به عقلانیت موجود در طرح و هماهنگی های انجام شده و تلاشی که در بررسی تجربیات جهان بوده اگر اخلاص در کار و استمرار کار وجود داشته باشد و تمامی نهادها سماجت لازم برای به ثمر رساندن طرح را به خرج دهند حتما به نتیجه خوبی می رسد.

وی در پاسخ به خبرنگاران منتقد طرح ساماندهی هرندی در یکی از شبکه های اجتماعی گفت: فراموش نکنید شهرداری متولی مبارزه با اعتیاد و بی‌کاری نیست و تا منشا تولید کارتن‌خواب و معتاد و کودک کار خشکانده نشود، مشکلات ادامه دارد ولی انضباط شهری و ظاهر امن محلات قابل بازگشت است و احتمالا هم اکنون در محله هرندی تفاوت را مشاهده می کنید.

او ادامه داد: قصد تامین کمپ های جدید برای این افراد را داریم تا همه آنها در مسیر ترک قرار گیرند. ما ادعا نکرده ایم در شهر معتاد یا کارتن‌خوابی دیده نخواهد شد. اولویت ما هرندی بود که طبق طرح، ابتدا بانوان و سپس آقایان و هم اکنون باقی‌مانده افراد جمع و به مسیر ترک هدایت می شوند و مراحل بعد برخورد قانونی با خورده فروشها و آشپزخانه ها است و همچنان ادامه دارد. گزارشی هم در خصوص پراکندگی معتادان در منطقه دیگر دریافت نکرده ایم.

او درباره اعتراض هایی که شهروندان به ساخت کمپ های ترک اعتیاد در محلاتشان دارند، گفت: کمپ ترک و مراکز سامان‌سرا کاملا خارج از محلات و بافت سکونت مردم است البته مجموعه های کارآفرینی برای کسانی‌که یقین به ترک و بازگشت آنها باشد پس از سم زدایی و ترک قطعی با مراقبت و حساسیت در مراکز توانمندسازی خواهند بود.

وی تاکید کرد: هیچ کمپ و مرکز ترک یا درمانی در بافت مسکونی وجود ندارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار