معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اتمام کار جمع آوری کارتن خوابها در محله هرندی پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به موفقیت طرح در منطقه مزبور از آن در سایرنقاط شهر تهران استفاده می شود.
کد خبر: ۱۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 09 January 2016
حجت الاسلام میثم امرودی افزود: محله هرندی بطورکامل پاکسازی شده و اکنون هیچ مورد کارتن خوابی در این منطقه وجود ندارد.

وی گفت: در طرح جمع آوری کارتن خوابها از محله هرندی و سایر نقاط پایتخت سه هزار نفر از مردان و 500 نفر از زنان کارتن خواب، معتاد و متجاهر جمع آوری شدند.

امرودی خاطرنشان کرد که طرح جمع آوری کارتن خواب ها در سطح شهر تهران مرحله به مرحله انجام می شود که در مرحله بعدی نیز پیش بینی می شود دو هزار تا سه هزار نفر معتاد و کارتن خواب متجاهر در سایر نقاط شهر تهران با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: زنان کارتن خواب در سطح تهران پس از جمع آوری به مراکز و کمپ های ترک اعتیاد منتقل شدند و با توجه به دیدار کارشناسان از این مراکز روند بهبودی این افراد قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ترک اعتیاد تنها مشکل جسمی نیست افزود: بیشتر معتادان از لحاظ ذهنی و روحی درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند و براساس ارتباط مددکاران اجتماعی و مشاوران تربیتی با افراد آسیب دیده، این افراد نسبت به دفعات گذشته علاقه مندی بیشتری به ترک دارند.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به توانمندسازی و تثبیت سلامت معتادان بهبود یافته در مراکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران گفت: 44 مرکز بهاران با ظرفیت 400 نفر در سطح تهران راه اندازی خواهد شد که از این تعداد تاکنون 32 مرکز تجهیز شدند.

امرودی افزود: برای نگهداری افرادی که معتاد نبوده اما کارتن خواب و بی خانمان هستند و در سطح شهر تهران تردد می کنند، مددسرهایی در نظر گرفته شده که نخستین مددسرا ویژه بانوان نیز آذرماه سال جاری در منطقه 22 افتتاح شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با همکاری نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و سازمان ها و مسئولان مربوطه، طرح جمع آوری کارتن خواب های پایتخت و استقرار این افراد برحسب نیاز در کمپ های و مراکز ترک اعتیاد، سامانسراها و مددسرا و مراکز بهاران به صورت کامل اجرا شود تا دیگر شاهد حضور فرد معتاد و کارتن خواب در سطح تهران نباشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار