یک‌روز قبل از اجرای کنسرت مجوزدار حمید عسگری در فریمان و در حالیکه بلیط‌‌‌های این برنامه پیش فروش شده بود با ورود دادستان مشهد و سرپرست دادستانی فریمان این برنامه لغو شد تا امام جمعه فریمان در خطبه های این هفته از این موضوع تشکر کند هرچند که استاندار خراسان رضوی معتقد است طبق قوانین نظام و منویات رهبری اجرای موسیقی، پس از اخذ مجوزهای لازم در استان، مجاز است.
کد خبر: ۱۵۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 02 January 2016
به گزارش تابناک رضوی درحالیکه قرار بود تا کنسرت حمید عسگری در روز دهم دی ماه امسال در فریمان اجرا شود و بلیطهای آن نیز برای این روز جهت دوسیانس فروخته شده بود اما با نامه دادستان مشهد به دادستان فریمان و نامه ایشان به فرمانداری و نیروی انتظامی این کنسرت مجوزدار از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، لغو شد.

لغو کنسرت !

در حالی که تنها یک روز به کنسرت حمید عسکری در فریمان زمان باقی مانده بود و بلیت های این کنسرت نیز به فروش رسیده بود، دادستان عمومی و انقلاب مشهد مستقیما به این موضوع ورود و با نامه‌ای کتبی به دادستان فریمان مانع از برگزاری این کنسرت شد.



در این بین دادستان فریمان نیز در نامه ای به فرماندار فریمان خواستار لغو برنامه شد که در بخش هایی از این نامه آمده است: «به نظر این دادستانی با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات و دهه مبارکه فجر و هفته وحدت و همچنین مراجعه عده ای در قالب امت حزب الله به این دادسرا و اعلام مخالفت شدید با برگزاری کنسرت که بیم تنش و اختلاف شدید متصور است در وضعیت موجود امکان برگزاری کنسرت به هیچ عنوان جایز نمی باشد و این دادسرا با مسببان امر در چارچوب مقررات برخورد خواهد نمود.»



در این بین «مجید احدزاده» (تهیه کننده این کنسرت) در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» در توضیح دلایل این اتفاق توضیح داد: «متاسفانه خبر صحت دارد و با وجود اخذ همه مجوزهای لازم از مراجع فرهنگی، دفتر موسیقی و معاونت محترم هنری وزارت ارشاد، این کنسرت لغو ده است و پیگری ما از جناب مرادخانی و آقای طالبی نیز متاسفانه به نتیجه نرسید و اینبرنامه فعلا اجازه برگزاری در این شهر به رغم بلیت فروشی و اتمام بلیت ها را ندارد. ضمن پیروی از قانون، پیگیر حقوق قانونی خود هستیم.»





لغو این کنسرت و انواع کنسرتهای مشابه حتی در موسیقی مقامی و سنتی در مشهد و شهرهای اطراف مانند طرقبه و شاندیز و گلبهار بارها در سالیان اخیر سابقه دار است؛ هرچند که استاندار خراسان رضوی همچنان معتقد است کنسرت های موسیقی که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجازند، در مشهد اجرا می شوند.

کنسرت های موسیقی در مشهد اجرا می شوند


علی رضا رشیدیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: «علما و متدینین با اجرای موسیقی مشکل ندارند و دغدغه آنان به ویژه امام جمعه محترم مشهد، مسائل جانبی آن از قبیل راه اندازی کارناوال، اختلاط محرم و نامحرم، نمایش مد و آرایش های زننده است. نظرات تمام علما و مراجع در این خصوص برای ما مقدس و محترم است ولی ملاک عمل ما، قانون و منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه است.»
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی دراین باره گفت: «به دلیل اهمیت موضوع، از دفتر رهبر معظم انقلاب سوال کردیم آیا معظم له در خصوص اجرای کنسرت در مشهد نظر دارند یا خیر؟ که جواب رسید، ایشان نظر خاصی ندارند. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری، همانگونه که اجرای موسیقی صحنه ای در سایر استان های کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه مجاز است، در این استان نیز با رعایت ملاحظات پایتخت معنوی و بارگاه منور رضوی، مجاز خواهد بود.»
او به شیوه نامه برگزاری موسیقی اشاره کرد و گفت: «موضوع این شیوه نامه بحث در خصوص حلیت و یا حرمت موسیقی نیست بلکه صرفا ناظر بر هماهنگی و نظارت است. استاندار خراسان رضوی گفت: شیوه نامه مذکور به منظور جمع بندی نهایی و نظر خواهی از مراجع، علما و صاحب نظران در جلسه ای فوق العاده که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد؛ بررسی و مصوب می شود.»
رشیدیان در ادامه این جلسه در ارتباط با طرح سمفونی دفاع مقدس نیز گفت:« استفاده از ابزار موسیقی برای پرداختن و انتقال ارزش ها به نسل جدید و جوان، کاری مطلوب است.»
او تولید آثار فاخر و ماندگار از استان و مشهد مقدس، به ویژه با توجه به انتخاب این کلانشهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 را ضروری دانست. همچنین در این جلسه کلیات نظام نامه اجرایی پیوست فرهنگی استان به تصویب اعضا رسید و استاندار خراسان رضوی بر تدوین این پیوست مبتنی بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در اجرای پروژه ها، تاکید کرد.

تقدیر امام جمعه از لغو کنسرت


امام جمعه شهرستان فریمان با تقدیر از مسئولان شهرستان به دلیل لغو کنسرت در این شهرستان، گفت:تنها کاری که انجام دادم، موضع گیری در مسیر اعلان مخالفت با برگزاری آن بود و غیر از آن هیچ اقدام دیگری برای جلوگیری از آن نداشتم و نکردم.
حجت الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری افزود: پس از این موضع گیری، برخی از مسئولان بلافاصله وارد عمل شدند و با نامه نگاری و از طریق قانونی با ورود دادستان مشهد و سرپرست دادستانی فریمان جلوی این کارگرفته شد.
وی افزود: بنده کار دیگری نکردم اما اگر با سخن یک امام جمعه بقیه مسئولان احساس مسئولیت می کنند و وارد عمل می شوند و جلوی یک کار غلط و بی تدبیر را می گیرند، باید از این اقدام تشکر کرد.
حجت الاسلام طباطبایی گفت:چون این اقدام خواست مردم بود عده ای از مردم به صورت گروه های مختلف وارد شدند و اعتراض شان را به مسئولان اعلام کردند که در این جا لازم می دانم از تلاش فرماندار شهرستان نیز تقدیر کنم.
طباطبایی گفت:اگر چه عده ای از بیرون و در فضای مجازی وارد شدند که دادستان و قوه قضاییه را متهم و تخریب کنند اما بدانند همه مردم از این عمل و اقدام پشتیبانی می کنند و بنده نیز به تبع این مردم به طور قاطع و جدی از همه مسئولان شهرستان حمایت می کنم.
گفتنی است کنسرت حمید عسگری،پنج شنبه گذشته با وجود این که از اداره ارشاد مجوز داشت ،قبل از برگزاری از سوی دادستان مشهد در فریمان لغو شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
باز اعمال کاری مسئولین منجر به لغو این کنسرت شده است، اصلا هیچ ربطی هم به زمان انتخابات ندارد هنوز که نه اسامی نامزدها اعلام شده و نه تایید صلاحیت شدگان، پشت پرده این لغو کنسرت ها هم که مثل همیشه... حضور دارند، مسئولین توجه کنید که مردم نیاز به شادی و تفریح دارند نه غم و غصه و گریه و زاری، تو رو خدا اینقدر جلوی این برنامه های مفرح اونم با مجوز نهادهای نظارتی همچون ارشاد را نگیرید؟؟؟ این مسئولین فکر کردند مردم ساده هستند در حالی که همه می دانند بعضی مسئولینی که جلوی این برنامه ها را می گیرند در پشت بام های خونه های تک تک آنها ماهواره است.
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
برای یک کنسرت همه اقایان بسیج میشوند تا یک تفریح سالم برگزار نشود اما چشمشان را بر روی مواد فروشان شهر بسته اند اقای دادستان افای امام جمعه مشهد مواد در شهر مثل نقل میفروشند چرا برخورد نمیکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار