بسته خبری هفته تابناک؛
با اتمام ثبت نام داوطلبین برای حضور در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استان قزوین هفته‌ای سیاسی را پشت سر گذراند.
کد خبر: ۱۵۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 01 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین فعالیت‌های سیاسی ناشی از اتمام ثبت نام داوطلبین در محلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بخش عمده ای از برنامه ها و حتی موفقیت های استان در سایر حوزه ها از جمله قرآن را تحت تأثیر قرار داد اما روزهای پایانی این هفته با 9 دی همزمان شد تا مردم استان قزوین فرصتی برای تجدید دوباره با ولایت داشته باشد.

توضیحات فرج‌الله فصیحی رامندی در خصوص علت عدم ثبت‌نام در انتخابات مجلس/ برخی‌ها پیشنهاد دادند ثبت‌نام کن امتیاز بگیر

در این هفته فرج‌اله فصیحی رامندی که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، در این انتخابات ثبت‌نام نکرد تا اصولگرایان در بویین‌زهرا به وحدت دست‌یابند .

وی در پیامی علت این عدم ثبت‌نام خود را اینگونه بیان کرد:

اینجانب برای آنکه عامل تشتت و انشقاق بین اصولگرایان نشوم و آنچه در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ مطرح است و برای برخی از آقایان اصولگرا مطرح می‌کنند متوجه بنده نشود، از ثبت‌نام در انتخابات مجلس دهم و اعلام نامزدی خودداری کردم.

معتقدم در اسلام و در نظام اسلامی کار کردن بر اساس پُست و مسئولیت نیست، بلکه ارزش کار به انگیزه و نیتی است که انسان دارد و اگر انگیزه انسان درست باشد، هر کجا کار کند در پیشگاه خدا اجر دارد و لذا در مسئولیت فعلی خدمت خواهم کرد.

برخی به بنده پیشنهاد دادند که شما در انتخابات ثبت‌نام کنید و بعد از آن شروع به مذاکره و گفتگو کرده و امتیاز بگیرید و در نهایت انصراف بدهید، اما بنده اعتقادی به این مسائل ندارم و معامله نمی‌کنم چون معامله‌گر نیستم، بلکه تکلیف را تشخیص می‌دهم و بر اساس آن عمل می‌کنم. بنده حاضر نیستم به خاطر انگیزه‌های سیاسی هر کاری را انجام بدهم .

از حضور اصحاب رسانه در لیست داوطلبین تا حضور رد صلاحیت‌ شدگان دوره‌های قبل

با پایان یافتن ثبت نام داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همه اقشارو دیدگاه های سیاسی در لیست داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین هستیم.

به گزارش تابناک از قزوین با پایان یافتن ثبت نام کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همه سلایق و جریان های سیاسی در جمع داوطلبین هستیم اما این روزها باید بیشتر به بررسی علت های این میزان حضور پرداخت.

در شرایطی که احساس می شود کفه ترازو در میزان حضور اقشار سیاسی در صحنه انتخابات در این دور از انتخابات مجلس به نفع اصلاح طلبان سنگینی میکند، شاهد حضور چهره های اصلاح طلبی هستیم که گویا صابون رد صلاحیت را به تن خود مالیده اند.

در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک 96 کاندیدا ثبت نام کرده اند که 17 نفر از این تعداد خانم و مابقی افراد از جمع آقایان هستند.

در این حوزه چهره‌های سرشناس اصلاح طلب مانند قوامی، محمدعلیخانی، شیخ خطیب امامقلی، حسین آذربایجانیو غلامحسین شیری حضور دارند.

همچنین اصولگرایان نیز با تک چهره خود، سید مرتضی حسینی به میدان آمده اند.

در تاکستان نیز دو قطبی امیرطاهرخانی اصلاح طلب و رجب رحمانی نماینده اصولگرای این شهرستان شکل گرفته است.

در بویین زهرا اما رقابت بسیار حساس است، شیخ قدرت علیخانی از این حوزه انتخابی ثبت نام کرده تا با عباسپور اصولگرا نماینده فعلی این شهرستان رقابت کند.

خُلف وعده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پایانی ندارد/ نمایشگاه قران بازهم تشکیل نشد

در شرایطی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بارها در مورد نمایشگاه قرآن وعده‌های متفاوتی داده‌ بود این بار هم به وعده خود عمل نکرد.

به گزارش تابناک از قزوین، در شرایطی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته تا به امروز در مورد فعالیت‌های قرآنی و نمایشگاه قران وعده‌های مختلفی داده است گویا قصد عملی شدن این وعده‌ها وجود ندارد.

احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در شرایطی این بار نیز به وعده خود عمل نکرد که از مدت‌ها قبل بیان کرده بود که مشکل اعتباری برای برگزاری نمایشگاه قرآن نداریم اما بعد از 4 بار خُلف وعده و در شرایطی که وی وعده 25 آذر را به جامعه قرانی استان داده بود بازهم این وعده عملی نشد.

وعده های مدیرکل ارشاد در شرایطی است که وی حتی حاضر به پاسخگویی در باره این شرایط نیست و این امر به نوبه خود برای جامعه قرانی استان سوال شده است که چرا در شرایطی که حتی بیان می شود اعتبار لازم برای این نمایشگاه وجود دارد اما در یکسال گذشته به صورت مستمر تاریخ های برگزاری نمایشگاه تغییر کرده است.

گمانه‌زنی‌هایی که فضای استان را ملتهب می‌کند/ چه جریاناتی از ملتهب سازی فضای انتخاباتی استان سود می‌برند؟

با آغاز بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی گمانه‌زنی ها برای رد و یا تأیید صلاحیت کاندیداها در سطح استان افزایش یافته است.

به گزارش تابناک از قزوین در طی چند روز گذشته در سطح استان قزوین خبری در فضای مجازی مبنی بر رد صلاحیت یکی از داوطلبین کاندیداتوری در استان قزوین انعکاس یافت و همین امر سرآغازی بود تا برخی جریانات سیاسی حمله به رسانه‌های اصولگرا را آغاز کنند.

از سوی دیگر همزمان با همین خبر در سطح ملی نیز خبر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از مجلس خبرگان نیز بهانه بزرگتری شد تا برخی ها از همین ابتدا کار فتنه انگیزی در انتخابات را آغاز کنند.

فارغ از اینکه کار این جریانات تا چه حد قابل قبول و یا قابل نکوهش است به نظر می رسد در این روزهای حساس رسانه ها بیش از هر زمان دیگری باید مراقب آنچه که انعکاس میدهند باشند.

سرانه تخت‌های بیمارستانی در قزوین 50 درصد کمتر از میانگین کشوری

وزیر بهداشت در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین از وضعیت بهداشتی در استان قزوین ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش تابناک از قزوین، هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین با اعلام نارضایتی از وضعیت بد استان قزوین نسبت به همسایگان خود در حوزه بهداشت اظهار کرد: متأسفانه با وجود این‌که فکر می‌کردم استان قزوین به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت وضعیت خوبی دارد، اما این استان با مشکلات بسیار زیادی از جمله کمبود تخت بیمارستانی مواجه است.

وی در این دیدار افزود: استان‌های همسایه قزوین به مراتب وضعیت بهتری دارند و بیشتر زیرساخت‌های بهداشتی استان قزوین مربوط به پیش از انقلاب است و استان قزوین 50 درصد کمتر از متوسط کشوری، تخت بیمارستان دارد.

این مسئول با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر باید در این حوزه فعال شوند، افزود: اگر امروز به فکر برطرف کردن مشکلات نباشیم، همانند آلودگی امروز شهر تهران دچار چالش و مشکلات عدیده خواهیم شد.

کسانی که شورایی شدن رهبری را مطرح می‌کنند، در راستای اهداف امریکا گام بر می‌دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که خلاف قانون اساسی و منافع ملی و مصالح انقلاب گام بر مي‌دارند و شعار شورایی شدن رهبری را بیان می‌کنند در واقع در راستای اهداف آمریکا گام برداشته و به آن کمک می‌کنند.

به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه که شب گذشته در مسجد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر پس از انقلاب نقش امام را در کشور کمرنگ و نادیده بگیریم تاکنون کشور چندین بار تجزیه شده بود.

وی با بیان اینکه مردم در همه‌ي عرصه‌ها به خصوص برای دفاع از دین و ارزش‌ها و اعتقادات خود حضور گسترده داشتند که این حضور در واقعه‌ی نهم دی ماه نیز بسیار پر رنگ بود، عنوان کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی نهم دی، ضمن برائت از هر فتنه و دروغی عهد و پیمانی دوباره با رهبر بستند تا مایه‌ی عبرتی باشند كه دیگر چنین وقایعی در کشور اتفاق نیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه آنچه که دست مایه‌ی انقلاب شد منطق درست اسلام بود و عنایات امام زمان (عج) و نایب بر حق آن حضرت موجب هدایت ما در جامعه شد ادامه داد: نهم دی ماه، روز قیام همگانی مردم عليه فتنه بود و اگر توجه کنیم مطابق با اشارات امام خمینی (ره) در می‌یابیم كه وحدت کلمه، رمز پیروزی است و لذا وحدت مردم توانست مشت دشمنان را باز نگذارد تا به اهداف خود برسند.

زاكاني یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون در نبرد با شیطان بزرگ بوده و هستیم، عده‌ای در کشور با عملکردهای خود بر آن هستند تا باتلاش خود زشتی‌های اقدامات دولت غرب و امریکا را بر مردم بپوشانند که بسیار غیرقابل درک است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار