معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران طی روزهای اخیر گفت: با توجه به نوع آلاینده‌های موجود در هوا احتمال بارش باران‌های اسیدی در تهران ضعیف و دور از ذهن است.
کد خبر: ۱۵۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 30 December 2015
محمد رستگاری در مورد احتمال‌هایی که در مورد بارش باران‌های اسیدی در تهران مطرح می‌شود، گفت: با توجه به حجم آلاینده‌ها و نوع آلاینده‌هایی که در هوای تهران وجود دارد بارش باران اسیدی در تهران ضعف و دور از ذهن است.

وی با بیان اینکه در هواشناسی هیچ چیز به صورت قطعی قابل پیش بینی نیست، گفت: بارش باران اسیدی به این معنا نیست که از آسمان اسید ببارد بلکه اثراتی بر روی برگ درختان و نمای ساختمان‌ةا می‌گذارد که در مجموع این احتمال در مورد استان تهران دور از ذهن است و نباید با چنین پیش بینی‌هایی افکار عمومی را نگران کنیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه آلودگی هوا در تهران نسبت به روزهای اخیر افزایش داشته است، گفت: وضعیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 در وضعیت ناسالم بوده است و میزان غلظت ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 160 قرار دارد.

رستگاری اظهار داشت: در برخی مناطق استان تهران مانند سوهانک و پارک رازی غلظت آلاینده‌ها به بالاتر از 200 هم رسیده است که به شهروندان توصیه می‌شود حتی المقدور از تردد در سطح شهر خودداری کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار