معاون اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در کنار ناجا فعالیت خوبی را در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار قرار داده، افزود: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد تا پایان هفته افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۴۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 20 December 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره نقش شهرداری در جمع‌آوری معتادان متجاهر تهران گفت: مسئله اعتیاد در کشور یک مسئله ریشه‌ای و دنباله‌دار است که برای حل نهایی آن احتیاج به همکاری همه دستگاه‌ها داریم؛ از این رو در آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مسئله برخورد با معتادان متجاهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های پایتخت‌نشینان مطرح شد و راه‌اندازی قرارگاهی برای جمع‌آوری معتادان با حضور همه دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی، استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد که هدف از راه‌اندازی این قرارگاه، برخورد با معتادان متجاهر و جمع‌آوری آنها از سطح شهر تهران برای بهبود چهره پایتخت اعلام شد. از این رو از شب گذشته تاکنون با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر بیش از ۹۰۰ معتاد شناسایی و دستگیر شدند که این معتادان بعد از دستگیری برای انجام مراحل درمانی و بازپروری به کمپ‌های استاندارد منتقل می‌شوند.

امرودی افزود: در بین معتادان دستگیر شده، عده‌ای زن و کودک معتاد نیز وجود دارند که این زنان و کودکان برای انجام تست‌های اعتیاد و ترک به کمپ شفق منتقل شده‌اند.

معاون اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اعلام اینکه ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد که قرار است مدیریت آنها را بهزیستی برعهده داشته باشد، کفاف این تعداد زیاد از معتادان را نمی‌دهد، افزود: با همکاری‌های صورت گرفته قرار است ظرفیت کمپ‌ها تا پایان هفته افزایش پیدا کند تا جایی که در پایان این هفته کمپی با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته که نسبت به جمع‌آوری و انتقال معتادان متجاهر به این کمپ اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

امرودی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره سرانجام معتادان دستگیر شده نیز افزود: صرف دستگیری معتادان متجاهر دردی از دردهای این معتادان و همچنین معضلات تهران بزرگ حل نمی‌کند، از این رو قرار بر این گذاشته‌ایم که معتادان دستگیرشده بعد از انجام درمان‌های اولیه برای شناسایی بیماری‌های واگیردار و مشخص شدن نوع اعتیاد برای بازپروری به کمپ‌های بازپروری منتقل شوند. همچنین در این کمپ‌ها مدت زمان ۳ تا ۹ ماه برای سم‌زدایی و ترک تحت کنترل هستند و بعد از ترک نهایی، مددکاران حاضر در کمپ‌های بازپروری تا یک سال وضعیت معتادان دستگیرشده را کنترل می‌کنند تا از بازگشت دوباره آنها به چرخه اعتیاد تا جایی که امکان دارد، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای حرفه آموزی به معتادان دستگیرشده و کارآموزی آنان نیز برنامه‌های ویژه دارد، افزود: معتادان دستگیرشده بعد از ترک اعتیاد در خانه‌هایی موسوم به خانه بهاران حرفه آموزی شده و توانایی‌های لازم برای ورود به بازار کار و خارج شدن از منجلاب اعتیاد را به دست می‌آورند.

امرودی در پایان با تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در امر جمع‌آوری معتادان افزود: در حال حاضر پلیس و شهرداری دوشادوش هم طرح برخورد با معتادان متجاهر تهران را در دستور کار قرار داده‌اند و امیدواریم تا پایان سال چهره پایتخت تهران از وجود معتادان متجاهر پاک شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار