رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: امروزه کلانشهر تهرانی را پیش رو داریم که برای تأمین آب در آینده با مشکل مواجه است.
کد خبر: ۱۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 08 December 2015
محمد سالاری در نطق پیش از دستور دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت:‌در 16 آذر 1332 دانشجویان در دفاع از استقلال وطن فریاد آزادی‌خواهی دادند.

وی ادامه داد: با گذشت 37 سال از انقلاب جنبش دانشجویی در حق‌طلبی و آزادی خواهی همچنان فعال است و در سال‌های اخیر نیز جریان دانشجویی تحول گفتمانی زیادی را پشت سر گذاشته است و بی‌شک جنبش دانشجویی در تحولات آینده ظرفیت گفتمان‌های جدیدی را خواهد داشت.

سالاری به سند جامع مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: بر اساس این سند حکم‌روایی محلی اتفاق می‌افتد و ضرروت دارد در این موضوع با نگاه غیردولتی تسریع پیدا کند و در اولویت کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم شورای شهر تهران با توجه به ظرفیت عظیمی که دارد بایستی در این زمینه فعال‌تر عمل کند و این شورا مسئولیت بسیار خطیر و تاریخی در این زمینه دارد.

وی بیان داشت:‌ آنچه در دولت و مجلس در خصوص سند جامع مدیریت شهری اتفاق می‌افتد می‌تواند شورا را با تحولات مثبت و منفی مواجه کند لذا باید کمیسیون‌های ویژه‌ای را برای رایزنی با دولت، مجلس و شورای نگهبان ایجاد کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه در آستانه ارائه بودجه سال 95 شهرداری تهران هستیم، گفت: در جلسه گذشته شورا سیاست‌های برنامه بودجه سال 95 شهرداری اعلام شد و به تصویب رسید و در این خصوص اعضای شورای شهر و همین طور رسانه‌ها باید نظراتی داشته باشند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران یادآور شد: علیرغم تمامی تلاش‌های شهرداری تهران همچنان قسمت عمده‌ای از درآمدهای شهر تهران ناپایدار است و با توجه به رکود ساخت و ساز در کشور و همین طور کاهش پروانه‌های ساختمانی باید در ارائه بودجه سال 95 شورا دقت نظر بیشتری شود و اقدامات اساسی صورت گیرد و تنها باید پروژه‌های اولویت‌دار و بالای 50 درصد پیشرفت ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد بنده این است که بودجه سال 95 شهرداری تهران با رویکرد انقباضی بسته شود و از تعریف پروژه‌های فراوان و غیر بهینه جلوگیری شود.

سالاری افزود: در شبکه معابر و توسعه بوستان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و امروزه ساخت پارک‌ها و فضای سبز گرچه اهمیت دارد ولی باید به حوزه نرم‌افزاری توجه بیشتری شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی در کلانشهرها به ویژه در تهران نشان می‌دهد باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت بگیرد و جمعیت کلانشهرها روز به روز در حال افزایش است.

وی تأکید کرد: امروز کلانشهر تهرانی را در پیش رو داریم که برای تأمین آب مورد نیاز با مشکل مواجه شده است و قطعاً در 10 سال آینده این مشکل جدی‌تر می‌شود.

سالاری بیان داشت: جمعیت‌پذیری چالش بسیار جدی شهرها و کلانشهرها است که باید تصمیمی ملی برای آن اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران یادآور شد: باید در بودجه سال 95، پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را به صورت مشترک و یا واگذاری به بخش خصوصی به نتیجه برسانیم.

وی گفت: باید توجه ویژه‌ای به کسب درآمدها از شهر داشته باشیم و با توجه به اینکه شهرها به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند لذا شهرداری می‌تواند از در اختیار قرار گذاشتن دکل‌ها و آنتن‌ها به اپراتورها میلیاردها تومان درآمدزایی داشته باشد.

سالاری خاطر نشان کرد: ایجاد شبکه جامع فیبر نوری با توجه به اینکه یکی از راهبردهای شهر تهران هوشمند‌سازی است، باید توسط شهرداری تهران مورد اهتمام جدی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: اقتصاد شهر یکی از موضوعات بسیار مهمی است که با توجه به جمعیت 8 تا 10 میلیون نفری باید مورد توجه قرار بگیرد و برای اشتغال این افراد اقدام شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار