رئیس اتحادیه بارفروشان شهر مشهد از کاهش قیمت خیار و گوجه‌فرنگی با عرضه محصولات جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 29 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حیدر ساکن در گفت‌وگو با ایسنا، دلیل افزایش قیمت تعدادی از میوه‌ها مانند خیار و گوجه‌فرنگی را در چند روز اخیر پایان فصل دانست و در ادامه اظهار کرد: با وجود میوه‌های گلخانه‌ای به دلیل آغاز فصل جدید و صادرات باعث شد که تا چند روز آینده کمبود این اقلام وجود داشته باشد.

وی افزود: عرضه کم این دو محصول باعث بالا رفتن قیمت آن‌ها شده و این روند تا رسیدن محصولات از جنوب کشور ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که تا 8 الی 10 روز آینده کمبود این اقلام برطرف شده و به قیمت عادی خود بازگردند.

رئیس اتحادیه بارفروشان شهر مشهد تصریح کرد: بدنه صنف در حال فعالیت در جهت کاهش قیمت این دو محصول است ما نیز این روند را رصد می‌کنیم ولی باید کم صبور بود و این موضوع را در نظر داشت که با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم کشورمان این کمبود هر ساله در این بازه زمانی وجود دارد.

ساکن در خصوص میوه‌های قاچاق عنوان کرد: این مقدار نادر و کم میوه‌ها از طریق مرزنشینان و بصورت کالاهای خرده‌پا از طریق مرزها وارد می‌شود همچنین شدت قاچاق امسال خیلی کم است و به دلیل تولیدات داخلی با کیفیت قطعا این مقدار کمتر هم خواهد شد در این راستا سیاست دولت تنها بر وارد کردن چهار قلم از میوه‌های گرمسیری شامل موز، آناناس، انبه و نارگیل است و بقیه محصولات اجازه سفارش و واردات ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار