معاون استاندار بصره از انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و سیاسی میان خرمشهر و بصره خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 16 November 2015

عرب‌ کاظم جعفر الجزایری عصر امروز در سومین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات در منطقه آزاد اروند در محل سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه اجرای مفاد این تفاهمنامه از مدتی پیش آغاز شده است، اظهار کرد: حکومت پیشین بصره این تفاهمنامه را مسکوت گذاشته بود اما با روی کار آمدن دولت جدید و پیگیری دوباره انجام همکاریها بر اساس این تفاهمنامه آغاز شد.

وی از جمله این همکاری‌ها به موضوع بهداشت اشاره کرد و آغاز همکاری‌های دوجانبه میان بصره و خرمشهر در این حوزه را یادآور شد و افزود: مدتی‌ست که بیماران عراقی برای درمان و مداوا به ایران فرستاده می‌شوند.

معاون استاندار بصره از مبادلات اقتصادی به عنوان دیگر محورهای همکاری در تفاهمنامه مشترک میان خرمشهر و بصره نام برد و اضافه کرد: در تلاش برای رفع مشکلات مربوط به پایانه‌ها هستیم.

وی حضور هیئت عراقی در خرمشهر را در جهت تقویت صادرات عنوان کرد و یادآور شد: با گشوده شدن دروازه‌های اقتصادی به روی خرمشهر، همکاری مشترک میان دو کشور در جهت ارتقای سطح صادرات نقش بسزایی دارد.

معاون استاندار بصره، خطاب به تجار و بازرگانان حاضر در همایش از سابقه کاری و به دور بودن از تزویر در کار و هر آنچه که عرف مبادلات است به عنوان عوامل مهم در موفقیت یک تاجر نام برد.

الجزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور هیئت عراقی در خرمشهر و برقراری نشست‌های دو جانبه با مسئولان منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: هیئت اعزامی از بصره  متشکل از برخی اشخاص متخصص در پایانه‌ها هستند که در جهت تبادل نظر در زمینه مشکلات موجود بر سر راه صادرات کالاها به این منطقه سفر کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد تا انجام گفت‌وگوهای میان طرفین ایرانی و عراقی بتواند منجر به دستیابی به راه حل‌های عملی رفع مشکلات شود.

معاون استاندار بصره افزود: در زمان حاضر مواجه با مشکلات اقتصادی و امنیتی در عراق بر روی عملکرد پایانه‌ها نیز تاثیر گذاشته که به طور عمده مربوط به خدمات زیرساختی است.

به گفته الجزایری، این مشکلات پس از انتقال قانون 21 عراق به استانداری بصره جهت اجرا، حل می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از حضور خود و هیئت تجاری عراق در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان و خادمان اقتصادی اظهار کرد: آنچه که امروز در این آئین دیدیم می‌تواند به عنوان یک تجربه خوب در اختیار همکاران ما در عراق نیز قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار