مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 60درصد از کارتن خواب های تهران از شهرستان ها و روستاها آمده اند، گفت: مسوولیت بازگرداندن این افراد به شهرها و روستاها برعهده دولت است و شهرداری در این مورد مسئولیتی ندارد. البته ما اعلام آمادگی کردیم تا در صورت اجرای طرح، وسیله حمل و نقل را تهیه و در اختیار مجریان قرار دهیم.
کد خبر: ۱۲۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 15 November 2015
فرزاد هوشیارپارسیان با بیان اینکه نگاه شهرداری تهران در حوزه کارتن خواب ها و معتادان متجاهر مبتنی بر جمع آوری نیست، عنوان کرد: ما به دنبال جذب افراد آسیب دیده هستیم و تلاش می کنیم تا زمینه ای را فراهم کنیم که این افراد بتوانند به تدریج به زندگی عادی بازگردند.

وی با تاکید بر ضرورت دسترسی کارتن خواب ها به غذا، حمام، آرایشگاه و سایر امکانات رفاهی اولیه اظهار داشت: همین رویکرد موجب شد تا شهرداری تهران با راه اندازی مددسراها در مناطق آسیب خیز بستر لازم را برای ساماندهی و برگشت این افراد به چرخه عادی زندگی فراهم کند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 90 درصد از کارتن خواب ها معتاد متجاهر هستند، افزود: در تمامی کشورهای دنیا مددسراها برای افراد کارتن خواب اعم از معتاد یا غیر معتاد راه اندازی می شود. در واقع، روند کار به این شکل است که پس از ورود فرد کارتن خواب به مددسرا با انجام مداخلات مددکاری تلاش می شود تا فرد به زندگی طبیعی بازگردد.

هوشیار در ادامه به شرایط فعلی کارتن خواب ها در تهران پرداخت و گفت: حدود 60درصد از کارتن خواب ها از شهرستان ها به ویژه شهرهایی که کمتر از 100هزار نفر جمعیت دارند و یا روستاها به تهران آمده اند. در همین رابطه گاهی اظهارنظرهایی در خصوص انتقال این افراد به محل اصلی سکونتشان مطرح می شود که شهرداری در این خصوص مسئولیتی ندارد و این امر بر عهده دولت است.

به گفته مدیرعامل سازمان رفاه با وجود عدم مسئولیت مدیریت شهری درخصوص انتقال کارتن خواب ها به شهرها و روستاهای محل سکونت، در صورت اجرای این طرح شهرداری تهران برای اختصاص وسیله حمل و نقل اعلام آمادگی کرده است.

هوشیار همچنین به اجرای طرح انضباط شهری و وظایف هر یک از سازمان های متولی در اجرای طرح اشاره کرد و گفت: در طرح انضباط شهری وظایف تمامی سازمان های مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی تعریف شده است. ضمن اینکه طرح 7خوشه ای برای بهسازی اجتماعی محلات شهر تهران با محوریت محلات جنوبی شهر آماده شده است و فاز اول آن در منطقه 12 اجرایی می شود.

وی افزود: بخشی از مسوولیت ها شامل همکاری های انتظامی، قضایی و حقوقی است که مربوط به سازمان های خارج از شهرداری می شود و بخشی دیگر همکاری های مددکاری و امدادگری است که مربوط به سازمان متولی در دولت می شود. البته ما امیدواریم تا با شکل گیری این همکاری ها شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در شهر باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار