عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که زلزله دیگر در دنیا بلا نیست اما در تهران بلا محسوب می شود، گفت: به دلیل عدم اجرای قانون نظام مهندسی در ساخت و سازها وقوع یک زلزله 6 ریشتری در پایتخت تلفات جانی میلیونی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 11 November 2015
سعید سعیدیان اظهار کرد: حدود 20 سال پیش قانون نظام مهندسی توسط مجلس تصویب و شیوه‌نامه‌های آن اوایل دهه گذشته تهیه و برای اجرا به سازمان‌های نظام مهندسی ابلاغ شد.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که به دلیل نبود مجری صلاحیت‌دار وضع ساخت‌وسازهای کشور چندان مناسب نیست.
 
وی با اشاره به تلفات بالای وقوع زلزله احتمالی در تهران،‌ بیان کرد: وقوع یک زلزله 6 ریشتری در پایتخت تلفات جانی میلیونی به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل باید سازمان‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار در بخش ساخت و ساز، کار را به مجریان ذی‌صلاح واگذار کنند.
 
عضو نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان این‌که سال‌هاست که دیگر زلزله در دنیا بلا نیست، اما در تهران است، گفت: سالانه حدود 1500 زلزله بالای 7 ریشتر در ژاپن می‌آید، اما از بینی یک نفر هم خون نمی‌آید. یا در کشوری مانند شیلی که جزو کشورهای فقیر است چند روز پیش زلزله‌ای 8.5 ریشتری آمد و تنها 10 نفر کشته داشت.
 
سعیدیان با تاکید بر این‌که باید در بخش ساخت و سازها آینده‌نگر بود،افزود: الان فردی که خانه‌ای را ساخته و آنرا  می‌فروشد هیچ مسئولیتی در برابر آن ندارد، واقعیت آن است که پس از فروش دیگر کسی نمی‌تواند فروشنده را پیدا کند.
 
وی راهکار حل مشکل کیفیت نازل ساخت و سازها را واگذار کردن آن به مجریان ذی‌صلاح دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار