تابناک تهران - طرح جمع‌آوری اتباع غیر مجاز تهران در بخش کن که بنا بر اعلام اداره کل اتباع غیر مجاز استانداری تهران قرار بود صبح امروز انجام شود علی رغم حضور گسترده خبرنگاران و عکاسان به دلیل آنچه که عدم حضور ماموران نیروی انتظامی بود انجام نشد.
کد خبر: ۱۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 07 November 2015
به گزارش تابناک تهران، براساس آمارهاي اعلام شده از سوي مسئولان، حدود يك ميليون اتباع افغان غيرمجاز در كشور حضور دارند كه جمعيتي از آنها در تهران و در منطقه كن ساكنند.

از 8 ماه گذشته با همت اداره كل اتباع استانداري تهران طرح جمع آوري اتباع غيرمجاز موسوم به طرح "كن" مورد بررسي و كارشناسي قرار گرفت و قرار بود روز شنبه 16 آبان ماه اين طرح كليد بخورد كه به گفته همداني مديركل اتباع استانداري تهران به دليل برخي ناهماهنگي هاي داخلي و بين دستگاهي اجراي اين طرح به تعويق افتاد.

محسن همداني در مورد طرح كن گفت: از 8 ماه قبل در جلسات متعددي به منظور پاكسازي منطقه كن و جمع آوري اتباع افغان غير مجاز كه عمدتا مجرد هستند،طرح كن مورد بررسي و كارشناسي قرار گرفت.

وي با تاكيد بر اينكه ادامه حضور اتباع افغان غيرمجاز و مجرد در "كن" نگران كننده است گفت:اداره اتباع استانداري تهران نسبت به مشكلات و مسايل به وجود آمده در حوزه امنيتي استان تهران بي تفاوت نيست زيرا اين مجموعه تابعي از معاونت امنيتي استانداري تهران است.

به گفته همداني، اداره اتباع استانداري تهران در حال ارايه خدمات به بيش از يك ميليون افغان در استان است تصريح كرد: شناسايي آسيب هاي حضور اتباع و اطلاع رساني آن از ديگر اقدامات اداره اتباع است كه در اين رابطه جلسات متعددي با حضور مسئولان دستگاه ها تشكيل شده است.

همداني با اشاره به اينكه قرار بود طرح جمع آوري اتباع افغان در منطقه كن اجرايي شود گفت: به دليل وجود برخي مشكلات داخلي و ناهماهنگي هاي بين دستگاهي اجراي اين پروژه بزرگ و مهم به تعويق افتاد.

وي با تاكيد بر ضرورت اجراي طرح جمع آوري اتباع افغان غيرمجاز  افزود:‌در حال حاضرطرح جمع آوري اتباع غيرمجاز توسط نيروي انتظامي در حال انجام است و اميدواريم ناهماهنگي هاي به وجود آمده با اين دستگاه به زودي برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار