رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حفظ محیط زیست گفت: امروز این فضا ایجاد شده که بدون افزایش معاونت‌ها در شهرداری معاونت محیط زیست ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ 10 March 2015

به گزارش (ایسنا)، احمد دنیامالی در یکصد وسی‌ وهشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری اعلام کرد: امروز این فضا ایجاد شده تا با انجام یک کار کارشناسی و در قالب ادغام معاونت حمل و نقل و عمران و یا تغییر نام معاونت خدمات شهری، معاونت محیط زیست را در شهرداری تهران ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه روز یکشنبه با مسئولان محیط زیست کشور و اشاره به کلمه کوه‌خواری گفت: تمامی دامنه‌های شمال البرز از منطقه یک تا منطقه 22 در سال 84 علامت‌گذاری شد که اگر درایت و توجه مقام معظم رهبری نبود، شاید امروز کوه‌های شمالی را نداشتیم و در این کوه‌ها ساخت و ساز شده بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که رهنمودهای رهبری درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و ارتفاعات تهران مورد توجه قرار گیرد و بیانات ایشان با گذشت زمان به فراموشی سپرده نشود. رهبری معظم انقلاب به شکلی محترمانه در سخنرانی روز یکشنبه اعلام کردند که اگر عرضه داشته باشید، جلوی این کار را می‌گیرید که امیدوارم در شورای شهر تهران این عرضه وجود داشته باشد.

دنیامالی درخصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز ضمن درخواست از مردم برای حضور در پای صندوق‌های محلات گفت: از حدود 14 هزار نفری که در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، تنها 100 نفر ردصلاحیت شدند که این 100 نفر نیز دارای احکام قضایی بودند و به هیچ عنوان امکان تایید صلاحیت آنها وجود نداشت. امیدوارم فضایی که به وجود آمده، فرصت خوبی را فراهم کند تا مشارکت مردم در اداره امور محل خود به خوبی انجام شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی، گفت: در این ایام بحث امنیت شهر باید مورد توجه قرار گیرد و از مردم درخواست می‌کنم با توجه به خلوتی شهر، ضمن رعایت مراقبت‌های امنیتی، هماهنگی‌های لازم را با پلیس داشته باشند تا آمار سرقت‌ها کاهش پیدا کند.

وی همچنین درخصوص افزایش آمار آتش‌سوزی‌ها در سنوات گذشته گفت: متاسفانه آمار آتش‌سوزی‌ها در چند سال گذشته به شدت در حال افزایش است و با وجود تلاش‌های قابل تقدیری که توسط شهرداری تهران انجام شده و امکاناتی که برای سازمان آتش‌نشانی فراهم شده؛ اگر بخواهیم به صورت تخصصی موضوع امکانات سازمان آتش‌نشانی را بررسی کنیم، قطعا امکانات لازم برای ساختمان‌های بلندمرتبه کافی نیست و کار فرهنگی لازم نیز در این زمینه انجام نشده است.

دنیامالی ابراز امیدواری کرد که با در نظر گرفتن ملزومات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و آموزش‌های لازم، این آمار کاهش یابد و در سال آینده اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار