معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به همراه استاندار نجف و هیات همراه از کلیه فعالیتهای زیست محیطی مجتمع پردازش ودفع آرادکوه بازدید کردند.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 02 November 2015
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، در این بازدید که به مدت 2 ساعت به طول انجامید،عبدالهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، جعفری ، مدیر عامل و جمعی از کارشناسان سازمان ضمن حضور، توضیحات لازم و مرتبط به هر بخش از پروژه های زیست محیطی واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه را به هیات عراقی ارائه دادند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، ضمن اشاره به فعالیتهای زیست محیطی و سلامت محور این سازمان شامل کارخانه زباله سوز ، سلول دفن بهداشتی، تصفیه خانه شیرابه پسماند، خطوط پردازش ، تولید کمپوست از پسماند آلی و ...افزود: از زمان بهره برداری تصفیه خانه شیرابه مجموعه پردازش و دفع آرادکوه در بهمن ماه 91 تا کنون علاوه بر کاهش مساحت حوضچه شیرابه های پسماند در مجموعه آرادکوه، طراحي سيستم جديد باز چرخاني شيرابه به مراکز دفن قدیمی نیزدر کنارتصفیه آن طی مراحل مختلف تاثيرچشمگير ومهمي در كاهش وتقليل عمق و وسعت حوضچه شیرابه داشته است.

وی در ادامه ضمن تشریح عملکرد نیروگاه ریجکت سوز مجتمع آرادکوه خاطر نشان کرد: این نیروگاه اولین پروژه قابل اجراء در کلانشهر تهران بوده که با ظرفیت ورودی 200 تن زباله ریجکت توانائی تولید 3 مگاوات ساعت برق را دارا می‌باشد واز بارزترین ویژگی‌های نیروگاه یاد شده استفاده از متخصصین داخلی و خارجی کشور جهت طراحی آن است.

 جعفری از حضور هیات عراقی در سازمان مدیریت پسماند اظهار خشنودی کرده و افزود: از آنجا که محیط زیست یک موضوع عمومی بوده و افزایش شاخصهای زیست محیطی بر سلامت و رفاه همگان تاثیر دارد این سازمان آمادگی کامل در خصوص انتقال تجربیات علمی و فناوریهای خود به کشور عراق را دارد.

در خاتمه این برنامه استاندار عراق ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای مطلوب زیست محیطی این سازمان، خواستار برقراری و استحکام همکاریهای علمی و تجربی بین ایران و عراق شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار