معاون برنامه ریزی فرماندار شهرری گفت: کارگروه ویژه جلوگیری از استقرار بی رویه صنایع آلاینده در شهرری تشکیل می شود.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 01 November 2015
مهدی مجیدی در اولین کمیته عملیاتی صنایع آلاینده شهرستان ری هدف از تشکیل این کارگروه را جلوگیری از استقرار بی رویه صنایع آلاینده در سطح شهرستان و همچنین تصمیم گیری در خصوص انتقال و جابجایی واحدهای غیرمجاز ذکر کرد.

وی با بیان اینکه باید برای ساماندهی واحدهای آلاینده مجاز تدابیر و تصمیمات مطلوبی را اتخاذ نمود تاکید کرد: باید از آنچه که در اثر قانون و مقررات ایجاد شده مراقبت نمائیم تا واحدهای آلاینده غیر مجاز شکل نگیرد.

مجیدی افزود: خوشبختانه از سال 85 جهاد کشاورزی ضوابطی را در قالب یک لایحه از طریق دولت به مجلس اعلام کرد که از تغییر کاربری اراضی جلوگیری به عمل آورده است.

وی با بیان اینکه کلیه ساخت و سازها در شهرستان باید با استعلام از اداره محیط زیست صورت پذیرد، تصریح کرد: قبل از صدور هرگونه مجوز برای فعالیتهای صنعتی، تولیدی، کارگاهی، خدماتی و کشاورزی از سوی کلیه ادارات ذیربط از اداره حفاظت محیط زیست استعلام صورت گیرد.

وی گفت: کلیه موارد تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی دستگاه های عضو کارگروه جهت برخورد قانونی به جهاد کشاورزی شهرستان اعلام شود تا از مجاری قانونی با آنها برخورد مناسب صورت پذیرد.

مجیدی افزود: برای ایجاد یک واحد آلاینده مجاز باید تمام زیرساخت های آن از قبیل آب و برق را در قالب یک بسته ی کاری در نظر بگیریم تا شاهد مشکلات در این واحدها نباشیم.

وی در پایان گفت: همه باید تلاش کنیم در اثر کم کاری بازخواست نشویم و اگر مسوولین دستگاه های اجرایی وظایف خود را به موقع و از مجاری قانون انجام دهند شاهد تخلف در امور نخواهیم بود.

اولین کمیته عملیاتی صنایع آلاینده شهرستان ری با حضور معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار ویژه شهرستان ری، مسوولین ادارات جهاد و کشاورزی، صنایع و معادن و محیط زیست شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار