حجت الاسلام امرودی گفت: سازمان های متولی ارتقاء سطح زندگی در مرکز تاریخی ایران، هم دل هستند، اما هنوز همکاری لازم بین مسئولان ایجاد نشده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 01 November 2015
حجت الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به چهار نشست مشترک با شورای اسلامی شهر تهران با موضوع گزارش طرح ارتقاء زندگی در مرکز تاریخی ایران بویژه محله هرندی گفت: ما تاکنون در سه هفته و چهارجلسه مسئله منطقه ۱۲ و بویژه محله هرندی را در شورای اسلامی شهر تهران بررسی کردیم.

وی در ارزیابی این چهار نشست گفت: جلسات بسیار با کیفیت برگزار شد و دفاع ها و تذکرات همه اجرایی و بجا بودند. قطعا با این نظرات نسبت به اجرای طرح خیلی بهتر جلو خواهیم رفت و طرحی جامع تر و عینی تر خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران با اشاره به توانمندی اعضای شورا و نظرات کارشناسانه آن ها گفت: شورای اسلامی شهر تهران مجموعه ای از نخبگان و فرهیختگان است. ما شخصیت هایی در شورای شهر تهران داریم که پیش از این رئیس سازمان بهزیستی، وزیر و نماینده مجلس بوده اند. این ها در واقع نخبگانی هستند که نظراتشان دقیق و تفکراتشان عالی است.

امرودی با بیان اینکه تقریبا همه اعضای شورای شهر با کلیات طرح موافق هستند، گفت: تقریبا همه اعضای شورا با ورود و اجرای شهرداری و کلیات طرح موافقند، اما بیشتر بحث ها مربوط به سازمان های دیگر و عدم ورود آن هاست.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که عنوان می شود شهرداری دعوت جدی از سازمان های دیکر برای ورود به مسئله نداشته و از سوی دیگر خواهان سرتیمی در این مسئله است، گفت: شهرداری متولی انضباط شهری است. در بخشی از شهر زندگی عادی مختل شده است، ظاهر شهر به هم ریخته و شهرداری در این حوزه ورود خواهد کرد.

وی افزود: قطعا شهرداری به طور مثال متولی مبارزه با مواد مخدر نیست و نمی تواند در این زمینه ورود داشته باشد. اما اینکه گفته می شود این دعوت از سوی شهرداری صورت نگرفته، ادعای درستی نیست. زیرا به عنوان مثال در دویستمین نشست علنی شورای شهر تهران، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر به دعوت ما حضور یافت.

امرودی در پاسخ به این سوال که چرا تعامل با دیگر سازمان ها آن گونه که باید و شاید شکل نگرفته، گفت: برای تعامل جدی نیاز به سه فاکتور داریم. در وهله اول همدلی می خواهیم که به لطف خدا وجود دارد.

وی ادامه داد: در گام دوم نیاز به گویش واحد و هم زبانی است که این موضوع نیز میان شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت شهری و شهرداری ایجاد شده و ما می دانیم که چه می خواهیم.

امرودی تاکید کرد: این مسئله در ادامه مسیر هم روشن تر و مشخص تر خواهد شد.

معاون اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فاکتور سوم توضیح داد: نکته سوم همکاری بر اساس این هم زبانی است که متاسفانه هنوز در میان مسئولان ایجاد نشده است.

امروی به تشکیل کمیسیونی در شورای اسلامی شهر تهران برای برون رفت از این معضل اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر تهران با مصوبه خود شورا، کمیسیونی ایجاد می کند درباره آسیب های اجتماعی که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، ریاست آن را برعهده خواهد داشت و اعضای آن را نهادهایی تشکیل می دهند که در این زمینه باید پاسخگو باشند.

وی گفت: قطعا با شکل گیری این کمیسیون و حضور نمایندگان نهادهای دیگر، زمینه همکاری به بهترین شکل فراهم خواهد شد.

امرودی تاکید کرد: نکته ای که نباید فراموش کنیم، این است که شهرداری محور کارها نیست، بلکه ما کمک و بازو هستیم. برای برون رفت از شرایط فعلی امکانات و فرصت ها را در اختیار سازمان های متولی قرار می دهیم و تاالان هم کمک کرده ایم.

معاون شهردار تهران در خاتمه در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تاکنون با وجود تصویب ۴۰۰ میلیارد اعتباری که برای برون رفت از این موضوع در تبصره های بودجه اختصاص یافته، اقدامی صورت نداده، گفت: این موضوع در حوزه معاونت من نیست، اما شهرداری همیشه برای بافت های تاریخی اعتباری در نظر می گیرد. امسال در حوزه فرهنگی- اجتماعی ۲۰ میلیارد اعتبار تعیین شده که معتقدیم رقم بسیار کمی است و افزایش آن جزو درخواست های جدی ماست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار