عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دریاچه چیتگر در آینده به تالابی بد بو تبدیل خواهد شد، نسبت به مسایل و مشکلات زیست محیطی این دریاچه در غرب پایتخت هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 31 October 2015
عبدالحسین مختاباد روز شنبه در جریان دیدار جمعی از اعضای شورای شهر تهران از پروژه ساخت تونل شهدای غزه بزرگراه حکیم در محدوده بوستان و دریاچه چیتگر افزود: این دریاچه به طور قطع در آینده موجب بروز مشکلات زیست محیطی عدیده ای برای منطقه خواهد شد. 

وی اظهار کرد: نبود موتورهای سرعت، راکد بودن آب و وجود زباله ناشی از حضور گردشگران در این دریاچه موجب ایجاد لجن و تبدیل شدن آن به یک تالاب بد بود و متعفن خواهد شد. 

مختاباد افزود: به همین منظور و برای رفع بخشی از مشکلات این دریاچه باید ضمن جمع آوری قایق های پدالی از قایق های سرعتی(جت اسکی) در این دریاچه استفاده شود. 

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در پاسخ به اظهارات عدالحسین مختاباد گفت: تصفیه خانه این دریاچه در حال احداث است و پس از بهره برداری تا پایان سال جاری آب دریاچه را از آلاینده های مختلف نظیر نیترات و فسفر تصفیه خواهد کرد. 

علی امام با بیان اینکه در ساخت این دریاچه از مشاوران خارجی بهره گرفته شده، اظهار کرد: سیستم تصفیه، آب دریاچه چیتگر را از حالت رکود خارج و به گردش درمی آورد تا از ایجاد گنداب و لجن در دریاچه جلوگیری شود. 

عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران که از پاسخ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قانع نشده بود، گفت: باید مشاورانی از سوی شورای شهر وضعیت دریاچه را بررسی و به شورا گزارش دهند. 

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و در منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است. 

مساحت این دریاچه 130 هکتار است که در مجاورت آن 120 هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار