معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی مرکز ویژه بانوان در منطقه چهار شهرداری، گفت: بانوان بی خانمان پایتخت در سه ماه آینده ساماندهی و دراین مرکز اسکان داده خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 27 October 2015
جت الاسلام میثم امرودی روز سه شنبه در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری در منطقه هرندی افزود: جامعه هدف شهرداری تهران دراین طرح متکدیان حرفه ای خیابانی، کارتن خواب ها و معتادان خیابانی هستند که شهرداری تهران برای بازگشت آنها به جامعه برنامه ریزی جامعی کرده است.

وی با تشریح جغرافیای طرح انضباط شهری در بخش مقابله با آسیب های اجتماعی محلات هرندی و عودلاجان اظهار کرد: در فضایی که معتادان رها هستند نمی توان کار فرهنگی انجام داد.
حجت الاسلام امرودی اولویت اصلی اجرای این طرح در محله هرندی را برخورد با اشرار و جمع آوری قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید دراین زمینه به شهرداری کمک کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح پایش خانه به خانه در هفت هزار و 300 واحد مسکونی محله هرندی خاطرنشان کرد: شاخص فقر خانوارهای ساکن در منطقه 12 بیش از 34 درصد است در حالی که این شاخص در دیگر مناطق شهر تهران 22 درصد می باشد.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود، محله هرندی دبیرستان دخترانه ندارد و خانواده ها به دلیل نبود امنیت فرزندان دختر خود را به دبیرستان نمی فرستند.

به گفته وی، شهرداری تهران به منظور خدمت رسانی بهینه به اهالی محله هرندی، بیش از دو هزار و 900 بسته سلامت و بهداشت شامل حوله، مسواک و اقلام بهداشتی در این محله توزیع کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: درهمین ارتباط طرح ویژه پایش سلامت برای یک هزار نفر از کودکان محله هرندی تهران نیز اجرا شده است.

حجت الاسلام امرودی همچنین از راه اندازی مراکز موسوم به بهاران در مناطق مختلف شهر تهران خبر داد و گفت: این مراکز برای مداوا و توانمند سازی معتادان خیابانی(مردان) راه اندازی شده است.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، 50 مرکز بهاران با ظرفیت پنج هزار نفر در مناطق مختلف شهر تهران با هدف درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر ایجاد شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار