معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان عامل اصلی ارتکاب افراد به جرم از جمله سرقت اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 21 October 2015
فرامرز تاجیک اظهار کرد: پدیده شوم اعتیاد ارتباط مستقیم با معضلات اجتماعی جامعه دارد و اولویت نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیری اجتماعی جهت مصون نگاه داشتن جوانان از این بلای خانمان سوز است.

وی گفت: امروز استکبار جهانی با بهره گیری از مواد مخدر جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده است و باید تلاش کرد در سایه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی اقشار مختلف جامعه به خصوص خانواده ها، جوانان و نوجوانان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

وی افزود: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت در مبارزه با مواد مخدر است و مسئولان فرهنگی باید تلاش کنند تا با برگزاری دوره های بازآموزی، شناسایی محله های آسیب خیز و برپایی نمایشگاه هایی از معضلات مواد مخدر در امر آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد گام های موثری بردارند.

تاجیک گفت: در بررسی آسیب های اجتماعی مشاهده می شود که بیشترین دلیل ارتکاب افراد به جرائم، اعتیاد به مواد مخدر است، مواد مخدر غیرت افراد را سلب می کند و باعث می شود که فرد معتاد برای تهیه مواد به هر جرم و جنایتی دست بزند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: اصل برخورد با پدیده شوم اعتیاد باید از خانواده ها شروع شود و اگر این انگیزه در میان خانواده به وجود آید، بسیاری از اقدامات پیشگیرانه نیروهای انتظامی به ثمر خواهد نشست.

وی با اشاره به نقش سازنده مراکز ترک اعتیاد مجاز در برخورد با پدیده شوم مواد مخدر گفت: فعالیت مراکز ترک اعتیاد مجاز باید قانونمند و با هدف رفع این بیماری در جامعه صورت گیرد و اگر قرار است اقدامی در این زمینه صورت گیرد، باید در مجاری قانونی انجام شود.

تاجیک گفت: فرد معتاد پس از ترک اعتیاد نباید در جامعه رها شود، ایجاد فرصت های شغلی برای معتادان نجات یافته و پذیرش اجتماع می تواند او را در پاک ماندن یاری رساند در غیر این صورت، فرد طرد شده از اجتماع آمادگی بازگشت به سمت مواد مخدر را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار