تابناک تهران- سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه ای بارشی که از دیروز وارد کشور شده است تا روز جمعه ماندگار بوده و اکثر شهرهای کشور از جمله پایتخت شاهد بارش خواهند بود، همچنین در برخی مناطق شرقی کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 21 October 2015
به گزارش تابناک تهران؛ بر اساس تحلیل‌ آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز در برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات شرقی البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد که به تدریج از ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود.

همچنین از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با ورود یک سامانه بارشی به کشور در غرب و شمال غرب کشور، افزایش ابر و در برخی مناطق رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود که روز پنجشنبه دامنه فعالیت این سامانه، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی زاگرس و بخش‌هایی از مناطق مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر را نیز فرا می‌گیرد. ضمن اینکه از بعد از ظهر این روز در غرب و شمال غرب از ابرناکی کاسته می‌شود.

طبیق پیش بینی سازمان هواشناسی، روز جمعه بخش‌های شرق و شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده داشته و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

شدت بارش‌های روز پنجشنبه در ایلام، شمال خوزستان، لرستان، جنوب همدان، جنوب مرکزی، شمال چهارمحال بختیاری و غرب اصفهان خواهد بود که در مناطق مستعد این استان‌ها بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین روز جمعه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خصوص سامانه بارشی که از دیروز وارد کشور شده، گفت: این سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و از امروز با شمالی شدن جریانات ضمن تقویت سامانه بارشی، طی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، شمال، دامنه های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

به گزارش تابناک تهران هوای امروز چهارشنبه در پایتخت کمی ابری و وزش باد در اواخروقت نیمه ابری است و طی دو روز آینده هم نیمه ابری دربعدازظهر افزایش ابر درپاره ای نقاط رگبارورعدوبرق خواهد بود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در تهران 11 متر بر ثانیه, 40 کیلومتر بر ساعت و همراه با نم نسبی حدود  % 22 و دید افقی  بیش از 10 کیلومتر است.


همچنین بیشنیه دمای امروز تهران به 25 درجه سانتی‌گراد و کمینه به 14 و همینطور فردا هم در گرمترین ساعات 21 درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات 12 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار